فولادوند: شهریه فوق برنامه هایی که انجام نشده، عودت داده می شود

تهران (پانا) - عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در برنامه زنده تلویزیونی یک روز تازه با اشاره به اینکه شهریه مصوب درقبال آموزش است از بازگشت شهریه های فوق برنامه های آموزشی و پرورشی و فرهنگی و ورزشی به خانواده های دانش آموزان خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۶۰۶۹۶
لینک کوتاه کپی شد
فولادوند: شهریه فوق برنامه هایی که انجام نشده، عودت داده می شود

عبدالرضا فولادوند با تبریک هفته گرامیداشت مقام معلم گفت: در ارتباط با شیوع ویروس کرونا ما هم مانند مجموعه های دیگر غافلگیر شدیم و البته در حوزه فناوری و فضای مجازی کارهای جسته و گریخته ای در گذشته انجام شده بود، شبکه سینا روبیک را داشتیم که ارتباط میان مدیران استان و مدیران مدارس را فراهم می کرد اما در این ایام به فراخور نیازمان در این ماه های گذشته کار بی سابقه ای در آموزش و پرورش انجام شد. با توجه به امکاناتی که آموزش و پرورش در کشور ما داشت حتی شرکت های بزرگی که قبلا تعهد کرده بودند با آموزش و پرورش همکاری کنند، نتوانستند به تعهدشان عمل کنند و فضای مجازی امنی را برای دانش آموز فراهم کنند به همین دلیل آموزش و پرورش خود وارد شد و خداراشکرشبکه اجتماعی دانش آموزی (شاد) را افتتاح کرد. اکنون حدود ده میلیون نفر از 14 میلیون نفر دانش آموز ما تحت پوشش این شبکه قرار گرفته است و البته معایبی هم دارد که باید برطرف شود.

فولادوند بااشاره به اینکه این شرکت ها نتوانستند اعتماد کاربرهای ما را جلب کنند و آنها احساس امنیت نداشتند، گفت: چون کاربران ما اطلاعات شخصی دارند و نگرانی هایی داشتند و ما هم میخواستیم اعتمادشان جلب شود، در نهایت خود آموزش و پرورش شبکه شاد با با همکاری فضای دانشگاهی راه انداخت و توانست همراهی کاربران ما را داشته باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به غیراجباری بودن عضویت در شبکه شاد در شهر تهران گفت: درست است که دانش آموزان و معلمان ما اکنون که سال تحصیلی روبه پایان است از شبکه شاد استفاده می کنند اما باید برای سال آینده یک شبکه هماهنگ داشته باشیم. به همین دلیل این شبکه آموزشی هماهنگ قواعد خاص خودش را دارد و اگر سختگیری هایی هست و مدیران را ترغیب می کنیم که عضو این شبکه باشند، بیشتر نگاهی به سال آینده داریم.

وی با اشاره به اینکه اداره کل شهر تهران لفظ اجباری بودن برای شبکه شاد را به کار نبرده است، افزود: شاید در خبرها موضوع اجباری بودن شبکه شاد باشد اما من به عنوان خدمتگزار در شهر تهران الزام نکردم و قاعده کلی آموزش و پرورش هم نبود.

فولادوند درباره شهریه های پرداخت شده به مدارس توسط خانواده ها علی رغم تعطیلی های بوجود آمده امسال گفت: در این شرایط بسیاری از خانواده ها برای مدارس نمونه دولتی هزینه پرداخت کرده اند و ما در هر نوع از مدارس مان باید در مقابل خدمات شهریه دریافت کنیم چه مدارس خاص و چه دولتی و اولیا باید توجه کنند اگر خدماتی مدرسه ارایه داده باید هزینه دریافت کند و قاعدتا شهریه مصوب در قبال آموزش است. اما کلاس های فوق برنامه فرهنگی و آموزشی و پرورشی و ورزشی که مدرسه خدمات را نداده و شهریه را گرفته باید حتما اضافه شهریه بگردانده شود.

وی درباره نحوه بازگشت هزینه های اضافی پرداخت شده توسط خانواده ها گفت: وزیر محترم آموزش و پرورش اعلام کردند، شورای سیاستگذاری مدارس غیردولتی در وزارت آموزش و پرورش و شورای نظارت در استان ها این امور را باید رسیدگی کنند. ما در ارتباط با شهریه و پرداخت حق الزحمه معلمان و همکاران فرهنگی ابهاماتی داشتیم که به مدارس غیردولتی اعلام شد و مدارس غیردولتی توجیه شده اند که صرفا در قبال خدمات انجام گرفته به همان میزان شهریه اخذ می شود. اما کارشناس ارزیابی عملکرد در مناطق و مشارکت های مردمی مسئولیت رسیدگی به این موضوع را دارند. هزینه های فوق برنامه مدرسه باید بازگردانده شود و این منطقی نیست خانواده خدمات دریافت نکرده اما هزینه فوق برنامه پرداخته است.

فولادوند درباره نحوه شکایت خانواده ها نسبت به عدم پرداخت شهریه های اضافی از سوی مدارس گفت: در شهر تهران1800 آموزشگاه غیردولتی داریم که از این تعداد تابحال130 شکایت داشتیم که رسیدگی شده است. این شکایت ها توسط اداره مشارکت ها و اداره ارزیابی عملکرد اداره کل یا کارشناسی مشارکت های مردمی و ارزیابی عملکرد در مناطق رسیدگی و پیگیری می شود.

وی درباره هزینه های اینترنت پرداخت شده توسط فرهنگیان برای آموزش به دانش آموزان گفت: در بخش همکاران فرهنگی ثبت نام انجام شد و به میزانی حجمی از اینترنت رایگان در اختیارشان قرار گرفت و کسانیکه از ثبت نام جاماندند که درخواست کرده ایم تا مجدد فرصت ثبت نام به آنها داده شود. البته سرفصل ها و بودجه بندی کتاب ها در ایام سال تحصیلی تمام می شود، اما درمورد اینترنت مصرفی دانش آموزان در سطح وزارتخانه با وزارت ارتباطات گفتگوها و مذاکره هایی در حال انجام است. ما همچنان 16 روز از سال تحصیلی داریم تلاشمان را می کنیم تا اقدامی انجام شود و البته من قبول دارم این جزو همان ایرادات و موانعی است که باید برای حل آن اقدام کنیم.

در پایان فولادوند، مدیرکل شهر تهران با قدردانی از زحمات فرهنگیان و معلمان گفت: در این ایام کرونایی بعد از کادر درمانی بیشترین تلاش را فرهنگیان داشتند که شاهد این مدعا خانواده ها هستند و اگر تا اول اسفندماه همکاران ما ساعت مشخصی به تعلیم و تربیت می پرداختند اکنون بصورت 24 ساعت مشغول انجام این مهم اند و کار بزرگی انجام گرفته است و حتی همکاران ما در تعطیلات نوروز هم تعطیل نبودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار