دفاع علی لاریجانی از اقدامات مجلس دهم

رئیس مجلس: مجلس دنبال اقدامات شعاری و سرگرمی‌های سیاست‌زده نبود

تهران (پانا) - رئیس مجلس شورای اسلامی با یادآوری اقدامات مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های مختلف، این اقدامات را انقلابی دانست و تاکید کرد مجلس دنبال اقدامات شعاری و سرگرمی‌های سیاست‌زده نبود.

کد مطلب: ۱۰۶۰۶۹۲
لینک کوتاه کپی شد
دفاع علی لاریجانی از اقدامات مجلس دهم

علی لاریجانی در جلسه علنی امروز مجلس، با تبریک روز کارگر، گفت: روز کارگر را به همه کارگران سختکوش کشور تبریک می‌گویم که در شرایط سخت با شیوع کرونا، مجاهدانه برای رفع نیازهای کشور تلاش کردند. کارگران در نبردی که آمریکا با تحریم خود ضد ملت ایران ایجاد کرد با فداکاری و تلاش، کشور را اداره کردند و اجازه ندادند خواب حاکمان کاخ سفید در ایران فراگیر شود.

وی با اشاره به فراگیرشدن ویروس کرونا در کشور گفت: در این شرایط مردان و زنان و همه دست‌اندرکاران صنعت برق و آب و گاز و نفت و کشاورزی و منابع طبیعی، بهداشت، راه، مسکن، آموزش، صنعت و معدن، خدمات، بانک‌ها، نیروهای مسلح، سیاست خارجی، صدا و سیما و رسانه‌ها، امور قضایی، شهرداری‌ها، استانداران، فرمانداران، رانندگان عزیزی که با تریلرها، کامیون‌ها و با وانت‌های خود کالاهای موردنیاز مردم را به نقاط مختلف کشور رساندند همه این عزیزان در صحنه مجاهدت ارزشمندی گام نهادند.

لاریجانی بهبود 80درصدی مبتلایان کرونا در کشور را نشانه و نتیجه برنامه‌ریزی درست وزارت بهداشت و تلاش کادر درمانی دانست و گفت: پزشکان و پرستاران و کارکنان بیمارستان‌ها و وزارت بهداشت از خود رشادت نشان دادند. این تلاش‌ها در حافظه تاریخی کشور به نام تک تک جوانمردان رقمخواهد خورد.

رئیس مجلس از تلاش‌های وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش و استادان و معلمان که نگذاشتند به حرکت علمی کشور لطمه وارد شود و با ابتکارات مناسب از فرصت استفاده کرده و طرق دیگری را برای آموزش ایجاد کردند، قدردانی کرد.

وی افزود: در ماجرای بحران کرونا مشاهده کردید که چگونه مقوله انسانیت به عنوان یک ارزش در غرب سقوط کرد و با آن تجاری برخورد شد و سالمندان را رها کردند و گاه بیان کردند که وجود آن‌ها فایده اقتصادی ندارد. پس آن همه سر و صدا در مساوات و حقوق انسان چه شد. این یک صحنه است که به تعبیر استاد مطهری همان حیوانیت رها شده است اما صحنه دیگر روحیه فداکاری و مجاهدت ملی که در آحاد مردم ایران به وجود آمد و تن به خطر دادند و همه افراد را مخصوصا سالمندان را با کمال احترام تحت مداوا و اکرام قرار دادند.

لاریجانی با بیان اینکه مساجد هم پایگاه کمک به بیمارستان‌ها و نیازمندان شد گفت: این صحنه‌های غرورآفرین که با رهنمودهای رهبر انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به ظهور رسید.

رئیس مجلس با بیان اینکه در این شرایط توجه به وضعیت اقتصادی قشرهایی که در ماجرای کرونا آسیب دیده‌اند، اهمیت زیادی دارد، گفت: از تلاش‌های دولت تشکر می‌کنیم؛ کمیسیون ویژه و مرکز پژوهش‌ها بررسی‌های دقیق کردند که به زودی گزارش آن در مجلس مطرح خواهد شد. برای جلوگیری از رکود واحدهای تولیدی تمهیدات بیشتری لازم است که در پیشنهادات کمیسیون ویژه آمده البته این کمیسیون و سایر کمیسیون‌های تخصصی در طول این دوره مجلس تصمیمات مهمی در جهت رونق تولید و رفع موانع تولید داشته‌اند که باید به اجرا درآید و این امر زمینه نظریه جهش تولید رهبری معظم را فراهم می‌کند.

علی لاریجانی ادامه داد: مجلس انقلابی یعنی همین. یعنی به جای کشمکش سیاسی پیگیر حل مسائل قشرهای مختلف و راه‌اندازی تولید کشور بود. آن هم در شرایط سخت و استثنایی تحریم.

وی با اشاره به برخی از این اقدامات مجلس گفت: قانون توسعه روستا و سرمایه‌گذاری در روستاها که با اذن رهبری و کمک صندوق توسعه، سامان یافت یک اقدام انقلابی بود. قانون رفع موانع تولید و اختیاراتی که در استان‌ها توزیع شد تا مراقبت کنند و کارگاه‌ها از حرکت نایستند یک اقدام انقلابی بود. اقدامی که در قانون برنامه ششم انجام شد و اختیارات سرمایه گذاری در بخش معدن به شوراهای استانی معدن واگذار شد، یک اقدام انقلابی بود که حرکت در بخش معدن را ایجاد کرد، جلسات مختلفی که برای حل مسکن در مجلس گذاشته شد و منجر به واگذاری‌های اخیر شد تا مشکل مردم به ویژه جوانان در زمینه مسکن حل شود، یک اقدام انقلابی بود. اقدامی که مجلس انجام داد در مشکلات سختی که برای مردم در مؤسسات اعتباری پیش آمد یک اقدام انقلابی بود که چند میلیون نفر را نجات داد.

لاریجانی با بیان اینکه هیچ مجلسی به اندازه مجلس دهم در زمینه بنیه دفاعی کشور با حساسیت برخورد نکرد، گفت: این یعنی یک اقدام انقلابی و از سر بصیرت. اقدامی که مجلس در مقابل رفتار ماجراجویانه آمریکا انجام داد و به نیروی قدس منابع جدیدی اختصاص داد و برای بار دوم پس از شهادت سردار رشید اسلام، حاج قاسم سلیمانی تصمیم به حمایت از نیروی قدس گرفت، یعنی یک اقدام انقلابی آگاهانه. اگر بودجه‌هایی که مجلس برای شرکت‌های دانش‌بنیان هر ساله در نظر نگرفته بود و اگر حمایت از این واحدها و بخش‌های نوآورانه جهاد دانشگاهی نبود، امروز در بحث کرونا اینگونه خدمات به مردم عرضه نمی‌شد که این نگاه‌ها نگاه انقلابی واقعی است.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس دهم انقلابی بودن را در خدمت خاکسارانه به ملت و سنگر مقاوم در مقابل دشمن معنا کرد و عمل کرد. البته دنبال اقدامات شعاری و سرگرمی‌های سیاست زده نبود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار