آغاز پذیره نویسی صندوق های قابل معامله ETF

تهران ( پانا) - مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس واوراق بهادار می‌گوید پذیره‌نویسی باقیمانده سهام دولت در ۵ شرکت در قالب واحدهای سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری قابل معامله (ETF) از فردا آغاز می شود.

کد مطلب: ۱۰۶۰۶۶۵
لینک کوتاه کپی شد
آغاز پذیره نویسی صندوق های قابل معامله ETF

به گزارش صدا و سیما، محمدرضا معتمدی ادامه داد: این پذیره نویسی از ۱۴ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا ۳۱ اردیبهشت ادامه دارد و مردم می‌توانند از طریق کارگزاران بازار سرمایه و یا از طریق ۱۰ بانک منتخب، حضوری یا غیر حضوری نام نویسی کنند.

معتمدی با اشاره به اینکه حداکثر منابع مورد نیاز برای این پذیزه نویسی ۲ میلیون تومان است، گفت: پس از ۳۱ اردیبهشت، سهام این شرکت‌ها در قالب شرکت سرمایه گذاری، به سرمایه گذاران تخصیص داه می‌شود.

وی افزود: با مأخذ پایان معاملات امروز در بورس، سهامی که قرار است در قالب ETF عرضه شود ۲۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است و با توجه به اینکه قانون گذار حداکثر ۳۰ درصد تخفیف در نظر گرفته است آن چیزی که از سرمایه گذاران دریافت می‌شود حدود ۱۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است.

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: توصیه ما به سرمایه گذاران این است که حتماً با آگاهی و راهنمایی افراد خبره وارد بازار سرمایه شوند، زیرا ابزار مالی، پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار