تجلیل از ۱۵۰ معلم نمونه خراسان رضوی به صورت غیر حضوری

پیشتازی آموزش و پرورش خراسان رضوی در بحث آموزش مجازی دانش آموزان

مشهد(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در نشست خبری مجازی که به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم برگزار شد از تجلیل از ۱۵۰ معلم نمونه استان به صورت غیر حضوری خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۶۰۶۱۵
لینک کوتاه کپی شد
تجلیل از ۱۵۰ معلم نمونه خراسان رضوی به صورت غیر حضوری

به گزارش خبرنگار پانا، قاسمعلی خدابنده در این جلسه ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای معلم و بویژه استاد شهید علامه مرتضی مطهری گفت: همه ساله همزمان با فرا رسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم مراسم متعددی برای تجلیل از مقام شامخ معلم برگزار می شود، اما امسال برای حفظ سلامت همکاران این مراسم به صورت حضوری برگزار نمی شود و برنامه ها به صورت غیرحضوری و ویدئو کنفرانس برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش استان جهت گرامیداشت هفته مقام معلم برنامه های مختلفی را تدارک دیده است از جمله تجلیل از 150 معلم برگزیده استان به صورت غیرحضوری و ویدئو کنفرانس، دیدار با خانواده های شهید فرهنگی و جانبازان و آزادگان فرهنگی و دیدار با پیشکسوتان فرهنگی از برنامه هایی است که به صورت ویدئوکنفرانس یا حضوری یک نفره انجام خواهد شد.

خدابنده اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا مدارس تعطیل شد و آموزش حضوری جای خود را به آموزش مجازی داد و آموزش تعطیل نشد و اتفاقا همکاران فرهنگی در ایام تعطیلی مدارس زمان بیشتری جهت آموزش دانش آموزان اختصاص دادند و تلاش ها و اقدامات خوبی توسط معلمان، دبیران و هنرجویان استان صورت گرفت که جای تقدیر دارد.

وی گفت: وزارت آموزش و پرورش اپلیکیشن و پیام رسان شاد را راه اندازی و معرفی کرد و اتفاقات خوبی صورت گرفت البته ایرادات و نواقصی نیز وجود دارد که در حال رفع مشکلات هستند.

وی اظهار کرد: آموزش و پرورش خراسان رضوی در بحث آموزش مجازی مثل سایر موارد در کشور پیشتاز بود و تلاش های بسیاری صورت گرفت تا فرآیند آموزشی استمرار یابد و دانش آموزان از آموزش و تحصیل عقب نیفتند و در این بین تعامل، همکاری و نظارت خانواده ها بسیار مهم بود که موجب بهبود آموزش مجازی دانش آموزان می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: با توجه به لزوم استفاده از آموزش مجازی، حدود دو هزار مدرسه استان که در مناطق عشایری و روستایی بودند به اینترنت دسترسی نداشتند و طبق تفاهمی که صورت گرفت قرار شد این مدارس در سه مرحله که هر مرحله شامل 700 مدرسه می شود تا پایان فروردین ماه، پایان اردیبهشت ماه و نهایتا تا پایان خردادماه به اینترنت متصل شوند و روند آموزشی استمرار یابد.

این مقام مسئول عنوان کرد: اپلیکیشن و پیام رسان شاد نه فقط در ایام کرونا بلکه در سایر ایام و تعطیلی مدارس می تواند مفید واقع شود و ارتباط دانش آموز با مدرسه حفظ می شود.

وی در زمینه برگزاری امتحانات سال تحصیلی جاری گفت: در دوره ابتدایی با توجه به اینکه ارزشیابی کیفی است آموزش ها در شبکه شاد تا پایان اردیبهشت ادامه می یابد و سپس معلمان با توجه به شناختی که از دانش آموزان دارند آن ها را ارزشیابی خواهند کرد و نمرات ثبت می شود. در دوره متوسطه اول و دوم که دروس غیرنهایی دارند اگر توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا مجوز صادر شد امتحانات به صورت حضوری در نیمه خردادماه برگزار خواهد شد و اگر این مجوز صادر نشد امتحانات به صورت مجازی و غیرحضوری برگزار و کارنامه صادر خواهد شد. در پایه دوازدهم نیز که امتحانات به صورت نهایی است از 17 خردادماه با رعایت فاصله اجتماعی و رعایت پرتوکل های بهداشتی به صورت حضوری برگزار خواهد شد و کنکور سراسری نیز سه هفته بعد از آخرین امتحان برگزار خواهد شد.

خدابنده گفت: امکان استرداد شهریه آموزشی مدارس غیردولتی وجود ندارد چرا که بسیاری از این مدارس آموزش در بستر مجازی را ادامه می دهند و ارتباط دانش آموز با مدرسه کماکان برقرار است و هنوز فرآیندهای برگزاری آزمون و ثبت نمرات باقی مانده است اما در بخش شهریه امور فوق برنامه امکان برگشت وجود دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: سهم آموزش و پرورش استان از عوارض شهرداری در سال 98 حدود شش میلیارد تومان بود که این اعتبار جذب گردید و از شهرداری و شورای شهر مشهد تقدیر می کنیم که همواره در کنار ما بوده اند و این رقم به تناسب جمعیت دانش آموزی جهت انجام پروژه های عمرانی و خرید ملک برای ساخت مدرسه و افزایش کلاس های درس در اختیار ادارات آموزش و پرورش نواحی هفت گانه مشهد و منطقه تبادکان قرار گفته است.

خدابنده در پایان سخنانش افزود: امتحانات نهایی پایه دوازدهم از 17 خرداد تا 15 تیرماه برگزار خواهد شد و کنکور سراسری نیز حدود 20 روز بعد احتمالا در اواخر تیر یا اوایل مردادماه برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار