آغاز توزیع ۱۰۰ هزار بسته معیشتی به آسیب‌دیدگان ناشی از کرونا در کشور

تهران (پانا) - رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به همراهی 70 هزار داوطلب، جوان، امدادگر و نجاتگر هلال احمر از زمان شیوع کرونا با این جمعیت، اعلام کرد در زمان توزیع بسته های معیشتی باید عزت نفس نیازمندان حفظ شود.

کد مطلب: ۱۰۶۰۵۸۶
لینک کوتاه کپی شد
آغاز توزیع ۱۰۰ هزار بسته معیشتی به آسیب‌دیدگان ناشی از کرونا در کشور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، دکتر کریم همتی در مراسم عملیات آماده سازی و بسته بندی ۱۱۰۰ بسته معیشتی برای نیازمندان استان تهران و 20 هزار پک بهداشتی برای بیماران خاص و سرطانی در استان تهران که صبح امروز در محل ورزشگاه 12 هزار نفری آزادی برگزار شد، ضمن خوشامد گویی به مهمامان و آرزوی قبولی طاعات، گفت: از ابتدا قول دادیم که حدود ۲۵۰ هزار بسته معیشتی را برای آسیب دیدگان از کرونا و ۵۰۰ هزار بسته بهداشتی برای بیماران خاص، صعب العلاج و سرطانی آماده و توزیع کنیم که هم اکنون توزیع ۱۰۰ هزار بسته معیشتی در سراسر کشور آغاز شده و تا به حال ۴۰۰ هزار بسته بهداشتی نیز توزیع شده است.

وی با اشاره به تبعات بیماری کرونا گفت: از اولین روزهایی که بحث پاندمی کرونا مطرح شد همه دنیا با یک بیماری جدیدی رو به رو شد که پیش از این با آن مواجه نبودند.همه کشورهای فقیر و غنی و متوسط را در نوردید و شاید از اولین روزهایی که کشور ما با این بحران مواجه شد بعد از کشور چین بیشترین تعداد مبتلایان داشتیم و پیکان اتهام به سمت کشور ما بود که ایران بیماری را به برخی کشورها منتقل کرده است.اما دیری نپایید که این ادعاهای پوچ راه به جایی نبرد و همه دنیا با این بیماری درگیر شد.

وی ادامه داد: شاید برخی کشورهای ثروتمند و توسعه یافته بیش از سایر کشورها با این بیماری مواجه شدند و آسیب دیدند و بالاترین تعداد مرگ و میر و مبتلایان مربوط به کشور آمریکا است و ما آرزو می کنیم تا مردم این کشور هم از شر این ویروس منحوس رهایی پیدا کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به همدلی و همراهی مسئولان جمهوری اسلامی ایران با مردم در مقابله با کرونا که شاید بتوان گفت از زمان جنگ تحمیلی هم بهتر بود، گفت: در زمان جنگ تحمیلی گروهی از هموطنان در خط مقدم جبهه بودند و گروهی در پشت جبهه حمایت می کردند و برخی هم بی تفاوت تنها نظاره گر جنگ بودند، اما امروز ما شاهد بودیم که همه ارکان نظام در کنار مردم گرانقدرمان به مبارزه با این بیماری پرداختند و ثمرات ارزشمندی را برای کشور به ارمغان آوردند.

به گفته وی، همه در یک جبهه بودیم و از اولین دقایق تحویل سال که جلسات مکرر ستاد ملی کرونا به ریاست دکتر روحانی برگزار می شد، همه مسئولان نظام حضور داشتند و این همدلی را در هیچ برهه از زمان مشاهده نکردیم و امیدواریم این همدلی باعث برداشتن بار از دوش هموطنان گرانقدرمان باشد.

همتی درباره مشکلات کشور در تامین ابتدایی ترین اقلام بهداشتی مورد نیاز، تاکید کرد: به عنوان کسی که در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مسئولیت داشتم، شاهد این مهم بودم که از تحویل ابتدایی ترین اقلام به کشور ما دریغ می شد، اما ما با اتکا به دانش خود و جوانان این مرز و بوم توانستیم قدم های خوبی برداریم.

وی ادامه داد: آی سی یوها و بیمارستان ها مملو از بیمارانی بود که ما به مداوای آن ها می پرداختیم آن هم با کمترین امکاناتی که داشتیم، اما این بیماری همدلی فوق العاده ای را رقم زد و ما توانستیم بر این بیماری غلبه کنیم و همراهی مردم باعث شد حتی به نقاهتگاه هایی که نیروهای نظامی، انتظامی و هلال احمر آماده کرده بودند نیازی نباشد و در بیمارستان ها خدمات ارائه شد و همه ما با همدلی کارهای بزرگی را انجام دادیم.

رئیس جمعیت هلال احمر درباره عدم آزادسازی دارویی ویژه بیماران کرونا، گفت: اتفاقی که امروز در محضر شما هستیم مربوط به بعد از کرونا است، همین الان هم در کشور آمریکا تنها 5 ایالت توانستند به زندگی عادی برگردند، اما کشور ما توانست بر مشکلات غلبه کند. از قبل از شیوع بیماری کرونا، کشور ما تحریم بود و همه راه ها بسته بود و علیرغم دیدارهای من با سفیر سوئیس، نماینده صلیب سرخ و سایر کشور ها خط دارویی آزاد نشد، اما کمترین تعداد مرگ و میر و مبتلا به کرونا را نسبت به جمعیت کشور، ایران شاهد بود و امروز این همدلی را باید پاس بداریم و به منصه ظهور برسانیم.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند مشکلات مردم از قبل وجود داشت و با بروز کرونا این مشکلات تشدید شد، افزود: با تشدید بیماری در کشور بسیاری از افرادی که از ابتدایی ترین امکانات برخوردار بودند امروز مشکلاتشان مضاعف شده و برای تامین معیشت این افراد، نیاز به همدلی و همکاری داریم.

همتی تاکید کرد: اگر کل نظام هر چه را که در اختیار دارد روی صحنه بیاورد، البته که هم اکنون هم هر آنچه در اختیار داشت برای مهار کرونا مورد استفاده قرار داده است تا تبعات کرونا را کنترل کند اما دولت و نظام به تنهایی از پس امور بر نمی آیند و همه خیرین به کمک دولت و هموطنان خود آمدند و همدلی را رقم زدند.

رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر کمک خیرین برای حمایت از نیازمندان، گفت: اگر همه آنچه را که جمع آوری کردیم بین نیازمندان توزیع کنیم باز هم پاسخگوی همه افراد نیازمند نیست بنابراین دست ما به سوی کسانی که توانمند هستند و می توانند به نیازمندان کمک کنند، دراز است تابا استفاده ازاین سفره مومنانه و کریمانه بتوانیم به هموطنان کمک کنیم.

به گفته وی، 70 هزار امدادگر، نجاتگر، داوطلب و جوان هلال احمری از ابتدای شیوع کرونا در زمینه جمع اوری اقلام بهداشتی، معیشتی و بسته بندی و توزیع آن میان نیازمندان حضور داشتند قدردان زحمات آن ها هستیم و از آن ها متشکریم.

رئیس جمعیت هلال احمر ضمن تاکید بر حفظ عزت نفس نیازمندان در زمان توزیع بسته های معیشتی، گفت: براساس تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه حرمت افراد نیازمند در توزیع بسته های معیشتی حفظ شود، ما باید به گونه ای عمل کنیم که حرمت مردم نگه داشته شده و بسته ها را به شکلی به دست مردم برسانیم که عزت نفس آن ها حفظ شود.آرزو می کنم بعد از کرونا هم در کنار هم باشیم و در کنار یکدیگر کشور را به سر منزل آرامش برسانیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار