پیام رئیس سازمان نهضت سواد آموزی به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۱۰۶۰۵۶۵
لینک کوتاه کپی شد
پیام رئیس سازمان نهضت سواد آموزی به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی، متن پیام محمد زاده معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

لقد من الله علی المؤمنین إذ بعث فیهم رسولا من أنفسهم یتلوا علیهم آیاته ویزکیهم ویعلمهم الکتاب والحکمة وإن کانوا من قبل لفی ضلال مبین.

سپاس خداوندی که کسوت معلمی را بر شانه بهترین بندگان خود یعنی انبیاء قرار داد تا بشریت در پرتو خورشیدتعلیم و تربیت الهی همه استعداد هایش شکوفا و همه ی ظرفیت هایش شناسایی گردد و دیگر سپاس بهر آن است که پیامبر اعظم(ص) افتخار «معلمی» را مهمترین رسالت خویش برمی شمارد(انی بعثت معلما)

تقارن روز معلم با ماه مبارک رمضان ماه مهمانی خدا، اتفاق نیکو و مبارکی است چرا که رمضان، ماه تزکیه و انسان سازی است و کار معلمی نیز با روح و روان انسان آمیخته شده است.

معلمان قافله‌سالاران کاروان روشنگری اند که با مجاهدت خود، جامعه را باغبانی می‌کنند. تعلیم و تربیت، مأموریتی است که خداوند به پیامبران خود سپرده است و اشتغال به معلمی، عالی‌ترین کوشش برای تشبه به اولیای خداوند است.

روز معلم ، روز عشق و ایثار و از خود گذشتگی است و فرارسیدن ۱۲اردیبهشت سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری (ره) و آغاز هفته معلم، یادآور جایگاه والای علم و دانش و مقام والای معلم در تفکر دینی اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و شکوه و عظمت مردان و زنان فرهیخته‌ای است که در تاریخ پرافتخار این سرزمین، در حریم مقدس دانشگاه و مدرسه و فضای آسمانی تعلیم و تربیت و سواد آموزی زیباترین جلوه‌های عشق و ایثار را به تصویر کشیده‌اند.

در این شرایط معلمان بودند که نشان دادند هر کجا ملت به مجاهدت نیاز دارد و فدایی و مدافع می‌خواهد، معلمان در کنار مردم و در خط مقدم حضور دارند و همانگونه که پزشکان، پرستاران و کادر درمانی کشور حماسه ساز شدند؛ معلمان عزیز نیز جایگاه رفیع معلم را بر قله‌های افتخار به نمایش گذاشتند.

بر خود لازم می دانم ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات و گرامیداشت یاد و خاطره علامه فرزانه، فیلسوف خردورز، ، استاد شهید مرتضی مطهری، روز فرخنده ی معلم را که به همه ی معلمان ،آموزشیاران و آموزش دهندگان عزیز تبریک عرض کنم و دوام توفیقات آنان را از خداوند آگاهی بخش مسألت نمایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار