معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد؛

آغاز آموزش حضوری به دانش‌آموزان مناطق روستایی

تهران (پانا) - معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش خبر داد معلمان مناطق روستایی و عشایری آموزش حضوری را به دلیل سفید بودن وضعیت شروع کرده‌اند.

کد مطلب: ۱۰۶۰۵۲۶
لینک کوتاه کپی شد
آغاز آموزش حضوری به دانش‌آموزان مناطق روستایی

برنامه "صبح و گفت‌وگو" ویژه هفته معلم و در ارتباط تلفنی با سعید اوحدی معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش از آنتن رادیو گفت‌وگو پخش شد.

اوحدی ضمن تبریک هفته معلم به معلمان و خانواده شهدای این قشر زحمتکش و ابراز خرسندی از دغدغه مندی معلمان در حوزه تعلیم و تربیت گفت: معلمان در این ایام کرونایی ثابت کردند که آموزش تعطیلی شدنی نیست.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش افزود: در این ایام شاهد تلاش معلمانی بودیم که برای آموزش دروس به دانش‌آموزان خود از یخچال منزل استفاده می‌کردند و یا از تخت بیمارستان مشغول تدریس به دانش‌آموزان خود بودند.

وی با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا همه کشورها را غافلگیر کرد گفت: بیش از 1.5 میلیارد دانش‌آموز و دانشجو در سراسر دنیا از تحصیل در فضای واقعی محروم شدند و همین اتفاق برای دانش‌آموزان و دانشجویان ایرانی نیز رخ داد.

اوحدی ضمن تقدیر از تلاش‌ها و هماهنگی صدا و سیما با وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: کار آموزش با پوشش 97 درصدی ضریب نفوذ و بلافاصله بعد از شیوع کرونا در کل کشور آغاز شد و همچنان هم از رادیو و تلویزیون ادامه دارد.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش از تشکیل کارگروهی متشکل از خبرگان، مسئولان، وزیر ارتباطات، معاون فناوری ریاست جمهوری و وزیر آموزش و پرورش برای برنامه ریزی بلند مدت در این خصوص خبر داد و گفت: به گفته کارشناسان بهداشتی این بیماری طولانی مدت با ما همراه خواهد بود و ممکن است با یک جهش بیشتر در پاییز شیوع پیدا کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه شبکه "شاد" هنوز در آغاز راه است گفت: طبق آمارها و اطلاعات حدود 60 درصد دانش‌آموزان و بالغ بر 96 درصد معلمان وارد این سامانه شده‌اند و البته بیش از 100 کارشناس هم در درگاه مدیریتی این سامانه مشکلات را بررسی و رفع می‌کنند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش به همه مشکلات از جمله عدم دسترسی دانش‌آموزان مناطق کم برخوردار به اینترنت و تلفن واقف است تأکید کرد: همه دستگاه‌ها باید پای کار آمده و در این خصوص تلاش کنند البته معلمان در مناطق روستایی و عشایری آموزش حضوری را به دلیل سفید بودن وضعیت شروع کرده‌اند.

اوحدی تدریس به 15 میلیون دانش‌آموز را نیازمند ایجاد یک فضای اختصاصی و گسترده و در عین حال امن دانست و گفت: کار بسیار بزرگی انجام شده و امیدواریم مشکلات در این زمینه با کمک خبرگان و صاحب نظران برطرف شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار