بسیج و آموزش و پرورش دوبال تعلیم وتربیت درآسمان فرهنگ

بیرجند(پانا)- نهاد های انقلابی و مردمی بسیج و آموزش و پرورش دو بال ارزشمند نظام تعلیم و تربیت اسلامی- ایرانی در آسمان فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی هستند که محصول آن تربیت انسان هایی متدین، آگاه و متعهد است.

کد مطلب: ۱۰۶۰۵۱۴
لینک کوتاه کپی شد
بسیج و آموزش و پرورش دوبال تعلیم وتربیت درآسمان فرهنگ

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: نهادهای انقلابی و مردمی بسیج و آموزش و پرورش دو بال ارزشمند نظام تعلیم و تربیت اسلامی ایرانی در آسمان فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی هستند که محصول آن تربیت انسان هایی متدین، آگاه و متعهد است.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی؛ محمد علی واقعی صبح امروز، در دومین روز از هفته گرامی داشت مقام معلم در دیدار با فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) استان اظهار کرد: خشت اول تعلیم و تربیت در دوره ابتدایی بر بدنه ساختمان فکر، اندیشه و تربیت کودک می نشیند.

او، با بیان این که سعادت جامعه در فرایند تعلیم و تربیت اسلامی، ایرانی رقم می خورد، تصریح کرد: لازمه تحقق این مهم مشارکت و تعامل کلیه دستگاه های فرهنگی و اولیای محترم با آموزش و پرورش؛ در کنار تلاش جهادی، ایثار گرانه و مومنانه معلمین دلسوز و متعهد بهارستان علم و ادب است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، آشنایی دانش آموزان با فرهنگ ایثار، رشادت، شهید و شهادت در قاموس مکتب سرخ عاشورا را مهم ترین رسالت معلمان استان دانست و عنوان کرد: تبیین منویات مقام معظم رهبری در تحقق اهداف سند تحول بنیادین و فرایند تعلیم و تربیت مهم ترین هدف آموزش و پرورش خراسان جنوبی به شمار می رود.

واقعی؛ با بیان این که کار معلمی عشق، محبت، ایثار و فداکاری است، خاطرنشان کرد: برنامه ریزی عالمان، کارشناسی شده، اصولی و صحیح زمینه ساز کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه ی استان می شود.

او، با اشاره به تلاش جهادی معلمین در فضای مجازی و شبکه شاد، پس از تعطیلی مدارس به علت شیوع بیماری کرونا در استان افزود: آموزش و پرورش خراسان جنوبی در زمینه خدمات آموزشی در بستر فضای مجازی با موانع و چالش هایی نظیر فقر اقتصادی خانواده ها، ضعف زیر ساخت های فنی و ارتباطی در زمینه اینترنت و پوشش تلویزیونی به ویژه در مناطق روستایی و عشایری مواجه است که مرتفع شدن آن مستلزم بسیج همگانی و اقدام عاجل همه دستگاه ها است.

او، با اشاره به تولید و چاپ درسنامه ها و آزمون های عملکردی برای دانش آموزان محروم از فضای مجازی و گوشی هوشمند به منظور جبران عقب ماندگی تحصیلی این دانش آموزان، ابراز کرد: همچنان فعالیت های آموزشی و پرورشی در بستر فضای مجازی و حقیقی ادامه داشته و خواهد داشت؛ از این رو انتظار می رود دو نهاد بسیج دانش آموزی و بسیج فرهنگیان در امر تولید محتوای الکترونیک و درسنامه ها تعامل بیشتری با آموزش و پرورش استان داشته باشند.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی یادآور شد: نهادهای انقلابی و مردمی بسیج و آموزش و پرورش، دو بال ارزشمند نظام تعلیم و تربیت اسلامی ایرانی در آسمان فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی هستند که محصول آن تربیت انسان هایی متدین، آگاه و متعهد است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار