تجهیز ماشین های کشاورزی البرز

کرج (پانا) -رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با اشاره به پیگیری تحقق شعار سال در بخش کشاورزی، از تجهیز کمی و کیفی ناوگان ماشین های کشاورزی در این استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۶۰۴۸۶
لینک کوتاه کپی شد
تجهیز ماشین های کشاورزی البرز

به گزارش ایرنا، سید مجید موسوی افزود: در سال ۱۳۹۹ که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی سال جهش تولید نامگذاری شده، ارتقای ضریب مکانیزاسیون با استفاده از خط اعتباری ویژه مکانیزاسیون کشاورزی و سایر منابع در جهت تجهیز کمی وکیفی ناوگان ماشین های نوین کشاورزی و انتقال تکنولوژی های جدید مکانیزاسیون به مراکز تولید، از اهم برنامه های سازمان جهاد کشاورزی استان البرز برای دستیابی به افزایش تولید محصولات کشاورزی است.

وی به اقدامات سال گذشته استان در جهت تجهیز مکانیزاسیون کشاورزی اشاره نمود و تصریح کرد: سهمیه تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی استان البرز در سال ۱۳۹۸ به میزان ۱۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بود در حالی که میزان معرفی کشاورزان به بانک برای بهره مندی از این خط اعتباری ۳۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان و میزان معرفی از سایر منابع نیز ۱۱ میلیارد و ۳۷۴ میلیون تومان بوده است.

موسوی اظهار کرد:در سال ۱۳۹۹ به منظور ارتقای وضعیت وضعیت مکانیزاسیون و پایداری تولید محصولات کشاورزی در زیر بخش های زراعت، باغبانی، دام و طیور، شیلات و آبزیان و حوزه های تولید گلخانه و گیاهان دارویی، مبتنی بر اهداف کمی و کیفی پروژه تجهیز و نوسازی ناوگان ماشینی بخش کشاورزی و در راستای برنامه های اقتصاد مقاومتی میزان سهمیه خط اعتباری شماره ۸ مکانیزاسیون کشاورزی استان به میزان ۲۵ میلیارد و ۹۷۰ میلیون تومان ابلاغ شده است.

وی اضافه کرد: به منظور دستیابی به اهداف جهش تولید مقرر شده با مشارکت کشاورزان و همکاری بانک کشاورزی این مبلغ بطور کامل جذب شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در خصوص کاربرد سمپاش های مکانیزه مدرن در مقابله با آفات وامراض مزارع محصولات تولیدی بخش کشاورزی استان،گفت: عملیات مبارزه شیمیایی با سن غلات و زنگ گندم درکشتزارهای استان با استفاده از ۵۴ دستگاه سمپاش توربینی زراعی ، ۴۳۰ دستگاه سمپاش پشت تراکتوری لانس دار ، ۱۰۱ دستگاه سمپاش میکرونر و تعداد ۱۰۹ دستگاه سمپاش پشتی موتوری، در دست اقدام می باشد.

براساس گزارش های دریافتی از شهرستان ها ، عملیات مبارزه شیمیایی برعلیه آفات وامراض گیاهی از ابتدای سال جاری تا کنون با یاری خدا، مشارکت خوب کشاورزان و نظارت کارشناسان حفظ نباتات، زراعت و مکانیزاسیون، با وجود محدودیت های جوی در سطح ۱۵ هزار و ۸۷۰ هکتار در اراضی زراعی گندم، جو و کلزا انجام شده است.

پیش بینی می شود تا پایان مقابله با آفات و بیماری های گیاهی این رقم به حدود ۲۵ هزار هکتار برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار