رئیس سازمان غذا و دارو: بروز موج دوم و سوم کرونا قطعی است

تهران (پانا) - رئیس سازمان غذا و دارو گفت نگرانی‌ها در پاییز و ماه‌های مهر، آبان و آذر بسیار جدی است چون در این ایام می‌تواند موج بعدی کرونا رخ دهد.

کد مطلب: ۱۰۶۰۴۷۳
لینک کوتاه کپی شد
رئیس سازمان غذا و دارو: بروز موج دوم و سوم کرونا قطعی است

محمدرضا شانه‌ساز در یک برنامه تلویزیونی درباره بروز موج دوم وسوم ویروس کرونا اظهار کرد: در رخداد این موضوع هیچ شکی نداریم و قطعا رخ می‌دهد. نگرانی‌هایمان درباره ادامه اردیبهشت ماه و خرداد کاهش یافته اما در فصل پاییز و ماه‌های مهر، آبان و آذر نگرانی‌مان بسیار جدی است چون در این ایام می‌تواند موج بعدی کرونا رخ دهد.

وی تاکید کرد: مهم‌ترین توصیه رعایت بهداشت فردی و فاصله‌گذاری اجتماعی است که همچنان به عنوان مهم‌ترین ابزار برای کنترل این ویروس مطرح است.

شانه‌ساز در ادامه درباره وضع تولید واکسن کرونا توضیح داد: به دلیل پیچیدگی ماهیت ویروس، ساخت واکسن کرونا به آسانی میسر نیست. بخش مهمی از آنچه که در دنیا هم ادعا می‌شود، جنبه تبلیغاتی دارد، با توجه به مقاطع انتخابات مختلف که در دنیا مورد بحث است. کشورها دارند بر روی این موضوع کار می‌کنند، اما از آنجایی که هنوز ماهیت کامل ویروس شناخته نشده، تولید واکسن هم بر همین اساس پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد. هنوز داروی مشخصی برای این بیماری شناخته نشده است. واکسنی هم ندارد اما در کشورهای مختلف از جمله کشور ما بر روی تولید آن کار و تحقیق می‌شود.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه ایران جزو رتبه‌های بالا در زمینه تحقیقات در عرصه‌های مختلف کرونا است، گفت: در حوزه دارو تمام داروهایی که اکنون مطرح شده و دنیا برای درمان کرونا به آن‌ها امید بسته است،‌ هم تولید می‌شود و هم مورد مطالعات بالینی قرار گرفته و ما هم همگام با کشورهای پیشرفته دنیا داریم این اقدامات را انجام می‌دهیم. به عنوان مثال در سه قلم دارویی که در دنیا به شدت درباره آن صحبت شد و تبلیغات شد، می‌توانیم همه آن‌ها را تولید کنیم. در حوزه واکسن هم چند مورد از شرکت‌های ما دارند کار می‌کنند و گام به گام پیش می‌روند و سعی می‌کنیم تا زمانیکه امیدها جدی نشده و تا زمانی‌که نتوانیم نتایج قطعی را اعلام کنیم، آن را رسانه‌ای نکنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار