نقش مثبت بانک‌ها در کاهش خروج ارز از کشور

تهران (پانا) - عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس به تشریح وظایف شبکه بانکی در حمایت از توانمندی‌های داخلی می پردازد و می گوید بانک‌ها می‌توانند در خودکفایی کشور و کمک به اقتصاد موثر باشند.

کد مطلب: ۱۰۶۰۴۲۲
لینک کوتاه کپی شد
نقش مثبت بانک‌ها در کاهش خروج ارز از کشور

به گزارش پژوهشکده پولی و بانکی، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی با بیان اینکه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند ارزآوری خوبی برای کشور داشته باشد، گفت: متاسفانه دولت و شبکه بانکی تاکنون به این حوزه توجهی چندانی نداشته‌اند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه متاسفانه شناخت از شرکت‌های دانش بنیان در کشور ما بسیار ضعیف است، افزود: ارایه تسهیلات ارزان و کمک به شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند ارزآوری خوبی برای اقتصاد ما داشته باشد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه بسیاری از شرکت‌های دانش بنیان با توان داخلی توانسته‌اند پیشرفت‌های قابل توجهی داشته باشند، تصریح کرد: افزایش توجه به این نوع توانمندی‌های داخلی می‌تواند تغییرات عدیده‌ای را در اقتصاد ما رقم بزند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه حمایت از توانمندی‌های داخلی باید افزایش یابد، گفت: حمایت‌های مقطعی از این نوع شرکت‌ها به صلاح نیست زیرا این شرکت‌ها در بسیاری از حوزه‌ها دارای توانمندی بوده و می‌توانند کمک حال کشور باشند.

جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند در بحث درمان کرونا نیز موثر باشند، افزود: حمایت‌های دولتی از این شرکت‌ها می‌تواند بسیاری از استعدادهای آنها را شکوفا کند.

وی ادامه داد: بسیاری از کشورهای پیشرفته با دانش فنی خود توانسته‌اند بسیاری از مسائل اقتصادی را برطرف کنند، از اینرو وظیفه شبکه بانکی و دولت نیز در حوزه کمک به این نوع شرکت‌ها سنگین است.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: کمک به شرکت‌های دانش بنیان و ارایه تسهیلات ارزان قیمت بانکی می‌تواند به کاهش واردات و جلوگیری از ارز نیز کمک کند که این خود به خودکفایی کمک می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار