روندشتابان و نگران کننده ابتلا به کرونا;

دانشگاه علوم پزشکی اهواز: شناسایی ۱۴۸ مورد جدید ابتلا درطی شبانه روز گذشته استان خوزستان

احتمال تعطیلی هفته آینده همزمان با پیش بینی سیر صعودی مبتلایان

اهواز (پانا) - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز از شناسایی ۱۴۸ مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس در استان خوزستان طی شبانه روز گذشته خبرداد و گفت احتمال تعطیلی هفته آینده همزمان با پیش بینی سیر صعودی مبتلایان دور از انتظار نیست.

کد مطلب: ۱۰۶۰۳۲۶
لینک کوتاه کپی شد
دانشگاه علوم پزشکی اهواز: شناسایی ۱۴۸ مورد جدید ابتلا درطی شبانه روز گذشته  استان خوزستان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، علی احسان پور، از شناسایی ۱۴۸ مورد جدید ابتلا به کروناویروس در ۲۴ ساعت گذشته خوزستان تا ۱۲ اردیبهشت خبر داد که با احتساب این موارد، مبتلایان به کووید۱۹ در خوزستان به ۲۹۳۲ مورد رسید.
او در خصوص جلسه مشترک قرارگاه دانشگاهی کرونا در بامداد روز جمعه گفت: با توجه به موج گسترده ابتلا به بیماری، دانشگاه علوم‌پزشکی، بامداد روز جمعه میزبان استاندار و جمعی از مقامات ارشد استانی بود و در این جلسه کارشناسان نظرات کارشناسی خود را بیان کردند.
او در ادامه افزود: با توجه به پیش بینی انفجار بیماری در روزهای آتی در صورت تداوم وضع فعلی که در جامعه شاهد آن هستیم، احتمال اعمال ضوابط سختگیرانه و جدی تری در سطح استان مطرح شد.
احسان پور توضیح داد: در این جلسه راهکارهای عملیاتی جدیدی نیز برای افزایش خدمات بهداشتی و درمانی مطرح و برای اجرا در سطح استان ابلاغ شد. افزایش تخت های در نظر گرفته برای بیماران، تجهیز بیشتر مراکز، به کارگیری بیشتر نیروهای درمانی و ظرفیت سازیهای جدید، در کنار مساعدتهایی که از سوی ارگانهای مختلف ارایه شد، از جمله این موارد بود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به آمار مبتلایان جدید در استان به تفکیک شهرستانها بیان کرد: آمار ابتلا به تفکیک شهرستانها شامل: اهواز ۶۳ مورد، حمیدیه ۷ مورد، کارون ۶ مورد، هویزه ۲ مورد، ماهشهر ۲ مورد، مسجدسلیمان ۱ مورد، باوی ۸ مورد، اندیمشک ۱ مورد، رامهرمز ۱ مورد، باغملک‌۱ مورد، امیدیه ۱ مورد، دشت آزادگان ۵ مورد، خرمشهر ۸ مورد، آبادان ۹ مورد، دزفول ۱۸ مورد، شوش ۸ مورد، بهبهان ۴ مورد، آغاجری۱ مورد و شوشتر۲ مورد بوده است.

او در ادامه یادآور شد: در حال حاضر ۴۰۲ بیمار در مراکز بیمارستانی استان تحت درمان هستند و خوشبختانه تاکنون ۲۳۱۱ بیمار پس از دریافت خدمات درمانی از بیمارستان های استان ترخیص شدند.

گفتنی است در ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه ۳ بیمار کووید ۱۹ در خوزستان جان خود را از دست دادند تا فوت شدگان به ۲۱۹ نفر افزایش یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار