پیام مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران به مناسبت روز معلم؛

جامعه بزرگ فرهنگیان همواره با تلاش و خلاقیت در عبور از شرایط سخت همیشه پیشرو بوده است

تهران(پانا) - همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز بزرگداشت مقام معلم، مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۱۰۶۰۲۳۶
لینک کوتاه کپی شد
جامعه بزرگ فرهنگیان همواره با تلاش و خلاقیت در عبور از شرایط سخت همیشه پیشرو بوده است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، متن پیام محمد صیدلو به شرح زیر است؛

به نام خدا

در فصلی که زیباترین جلوه‌های طبیعت به آدمی می‌آموزد که هستی نیازمند باغبانی است که پرورش باغ وجود جز به انگشت توانای او به معجزه گل شکوفا نمی‌گردد، تکریم از باغبان گلهای زندگی که بی‌ادعا در کسوت انبیاء و اولیاء نهال فرزندان این سرزمین به سر انگشت معجزه ایشان به بار خواهد نشست از افتخارات هر انسانی خواهد بود.

امسال که ایام گرامیداشت معلم با ایام تزکیه نفس در ماه مبارک رمضان متقارن شده است، یادآور سخن بزرگانی است که تعلیم و تزکیه را بعنوان بالهای پرواز هر انسانی در اوج آسمان انسانیت لازم و ملزوم یکدیگر دانسته‌اند.

روز معلم؛ روز نوسازی پیمان دین با دانش وآگاهی، روز نکوداشت انسان‌های بزرگ و شریفی است که شمع وجودشان با تمسک به آموزه‌های بزرگان، به بشریت روشنایی، دانایی، بصیرت و توانایی می‌بخشد و با تعمیق باورها در وجود آدمی، عشق، ایمان و زیبایی می آفرینند.

در وصف جایگاه رفیع مقام معلم همین بس که خداوند متعال نسبت به شان و مقام عالم و متعلم، همواره عنایت خاصی مبذول داشته است و برای آنان که در مسیر دانایی بشریت گام برمی‌دارد امتیاز ویژه‌ای قائل شده است.

در ایامی که بیماری ناشناخته کرونا جهان را تهدید به توقف و ایستایی می‌کرد همه انسان‌های دانشمند برای برون رفت از این شرایط دست به اقدام زدند، جامعه بزرگ فرهنگیان نیز در این صحنه مطابق گذشته از پیشروان عبور از شرایط سخت بوده و با تلاش و خلاقیت و ایمان به هدف با جدیت و نوع‌آوری و به مدد اولیاء دانش‌آموزان، چراغ مدرسه ایران را روشن نگاه داشتند. یقینا خاطره این فداکاری در ذهن قدردان مردم ایران به یادگار خواهد ماند.

اینجانب با احترام به ساحت مقدس معلم،ضمن گرامیداشت یاد و خاطره تمام معلمان شهید بویژه استاد شهید مرتضی مطهری، هفته بزرگداشت مقام معلم را به تمامی معلمانی که با عشق و ایثار و تعهد، در این برهه خاص کشور، مساعی خویش را در راه تحقق آرمان‌های نظام تعلیم و تربیت به کار می‌گیرند، بویژه فرهنگیان عزیز شهرستان‌های استان تهران تبریک عرض نموده و آرزوی سلامتی و سعادت و سربلندی را برای همگان از ذات اقدس احدیت مسألت می‌نمایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار