شیوه‌نامه آغاز اجراهای صحنه‌ای موسیقی بررسی شد

تهران (پانا) - دومین نشست هماهنگی دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مدیران سالن‌های برگزای کنسرت‌ها و صنوف حوزه موسیقی برای بررسی شرایط آغاز اجراهای صجنه‌ای و بازگشایی سالن‌ها و تدوین شیوه نامه اجرایی آن برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۶۰۲۱۵
لینک کوتاه کپی شد
شیوه‌نامه آغاز اجراهای صحنه‌ای موسیقی بررسی شد

دومین نشست هماهنگی دفتر موسیقی که با مدیران سالن های برگزای کنسرت ها و صنوف حوزه موسیقی برای بررسی شرایط آغاز اجراهای صجنه ای و بازگشایی سالن ها برگزار شد.

در این جلسه، محمد اله یاری، مدیرکل دفتر موسیقی، حمیدرضا نوربخش، مدیرعامل خانه موسیقی ایران و محسن رجب پور، مدیرعامل مجمع صنفی تولیدکنندگان آثار شنیداری، و علیرضا اعتمادی عضو هیات مدیره انجمن صنفی هنرمندان موسیقی ایران و نمایندگان سالن‌های هتل اسپیناس پالاس، تالار وزارت کشور، سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران، سالن همایش های برج میلاد، سالن همایش ایرانیان، تالار وحدت و سالن برج آزادی و فرهنگسرای نیاوران حضور داشتند.

در این جلسه درباره رعایت موارد بهداشتی و حضور مخاطبان گفت و گو شد و پیشنهادهای سالن های برای اقدامات بهداشتی و همچنین حمایت از اجرای کنسرت ها پس از بازگشایی سالن ها مطرح و همچنین مقرر شد تا پس از جمع بندی شرایط و تدوین شیوه نامه پیشنهادی، شیوه نامه به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه شود.

در نخستین جلسه مربوط به آغاز مجدد اجراهای صحنه ای موسیقی که در اردیبهشت ماه در دفتر موسیقی برگزار شده بود، مدیر کل دفتر موسیقی گفته بود: این نشست به منظور هم‌فکری و گفت‌وگو برای برگزاری کنسرت‌ها پس از بازگشایی سالن‌ها و در نظر گرفتن همه جوانب و شرایط سالن‌ها، گروه‌های هنری، مخاطبان و مؤسسات موسیقی است. نتایجی که پس از گفت‌وگو به دست می آید و شرایطی که تعیین می‌شود؛ به ستاد ملی مبارزه با کرونا پیشنهاد خواهدشد.

در این جلسه رجب‌پور نیز اذعان کرده بود: مؤسسات و شرکت‌های فعال موسیقی، آمادگی برگزاری کنسرت را دارند و در این شرایط، ضرورت دارد همه بخش‌های مرتبط مانند هنرمندان، شرکت‌ها،‌ سالن‌ها و دولت همکاری و تعامل کنند. و شرکت‌ها، سالن‌ها و هنرمندان از بخشی از درآمد خود بگذرند و ستاد ملی مبارزه با کرونا هم در این زمینه حمایت کند.

در ادامه این جلسه حمیدرضا نوربخش نیز تعداد سالن‌های برگزاری کنسرت را معدود دانست و گفته بود: رقابت مناسبی در این زمینه وجود ندارد. به همین دلیل قیمت اجاره سالن‌ها هرسال افزایش می‌یابد و این موضوع بر هزینه کنسرت‌ها تأثیر می‌گذارد و بخش زیادی از افراد جامعه که توان اقتصادی ندارند؛ امکان برخورداری از کنسرت‌های موسیقی را ندارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار