رئیس کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف تهران:

بخشودگی و تخفیف مالیات اصناف تا پایان شهریور می تواند به صنوف آسیب دیده کمک نماید

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف تهران و رئیس اتحادیه کفش های ماشینی تهران با تاکید بر ضرورت رسیدگی به بحران پس از کرونا می گوید با شیوع کرونا دو ماه اصلی کار و کسب کاملاً تعطیل شد و اصناف ماندند با انبارهایی پر از کالاهای تولید شده که به ازای تهیه مواد اولیه آن، چک هایی را تحویل داده بودند، بنابراین نه شرایطی برای فروش داشتند، نه توان پرداخت چک های محول شده و این به معنای ورشکستگی و خالی شدن تمام نقدینگی است.

کد مطلب: ۱۰۶۰۲۱۳
لینک کوتاه کپی شد
بخشودگی و تخفیف مالیات اصناف تا پایان شهریور می تواند به صنوف آسیب دیده کمک نماید

به گزارش ایسنا، علی اژدرکش گفت: توجه به این نکته ضروری است که نیمه دوم سال ۹۸ با نوسان زیاد، دلار افزایش پیدا کرد، با این حساب تولیدکنندگان و کسبه با توجه به کاهش ارزش نقدینگی خود، تمام تلاش خود را برای پایدار نگه داشتن واحدهای صنفی و کارگران خود بکار بستند تا به امید خدا در پایان سال بتوانند تنها بخش کوچکی از زیان‌های افزایش ارزش دلار را جبران کنند اما متاسفانه کرونا این شرایط را حذف کرد و باز کسبه ماندند با کوهی از مشکلات.

وی تاکید کرد: اسفند و فروردین ماه برای اصناف، هر کدام حکم سه ماه را دارد به این معنا که کسبه معمولا بین ۸ تا ۹ ماه سال را تنها به جهت روشن نگه داشتن چراغ واحدهای صنفی خود و عدم اخراج کارگران، فعالند و تنها بین سه تا چهار ماه می توانند کاسبی کنند، لذا طی دو ماه تعطیلی اجباری، اصناف از کدام درآمد باید مخارج بیمه کارگرانی که اساسا در مجموعه حضور نداشتند را پرداخت کنند، دولت اینجاست که حضور و وجودش کاملاً ضروری است.

رئیس اتحادیه کفش های ماشینی تهران تصریح کرد: نوش‌داروی دولت امروز به درد اصناف می خورد نه پس از فروپاشیدگی صنوف آسیب دیده، روند کند رسیدگی به مشکلات اصناف نه تنها آسیب های اقتصادی بلکه آسیب های اجتماعی به بدنه کشور وارد می سازد که گاها حتی در طول زمان هم قابل جبران نخواهد بود، ورود بحران سلامت که شیوع ویروس کرونا بوده تا بحران اقتصادی و به دنبال آن بحران اجتماعی، آنهم با سرعتی بسیار زیاد، نیازمند درمانی سریع، قطعی و کارشناسانه دارد.

وی ادامه داد: برای حل مشکلات اصناف باید در تیم های تخصصی نظیر ستاد کرونا، از نمایندگان اصناف بهره جست، نگاه کارشناسی نیاز به حس عمیق و آگاهانه از مشکل دارد و نمی توان بدون حضور کارشناسان آن حرفه، برایشان تصمیمی منطقی گرفت. به قطع یقین با حذف اصناف در ستاد کرونا، درمان هم با تاخیر و هم عاجل نخواهد بود، از دولت محترم خواستارم تا هر چه سریعتر کمیته هایی تشکیل دهد تا بحران پس از کرونا مورد رسیدگی قرار گیرد و از نخبگان صنفی استفاده کند که نه تنها می توانند بیماری را درمان کنند بلکه حضورشان در این عرصه، می تواند مسئولان تصمیم گیرنده را از مشکلات مطلع سازد.

رئیس کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف تهران گفت: بخشودگی و یا تخفیف ۵۰ درصدی مالیات اصناف تا پایان شهریور ماه می تواند به اصناف آسیب دیده کمک نماید، از سوی دیگر دولت با حمایت از اصناف با بخشودگی سهم بیمه کارفرمایی می تواند به جهت نگه داشتن کارگران و پرداخت مزد، سنوات عیدی به ایشان، اصناف را امیدوار نماید که شاید بتوانند شش ماهه سال دوم را فعال بماند و دست به تعدیل نیرو نزند، در حالیکه سیل عظیمی از کارگران در اجتماع، بحرانی خطرناک را ببار خواهد آورد.

اژدرکش با انتقاد از تصمیم دولت در جهت تخصیص سامانه ای جدای از سامانه اصناف برای ثبت نام افزود: اصناف دارای سامانه ای به نام "ایرانیان اصناف " است که تمامی اطلاعات مورد نیاز برای شناسایی واحدهای صنفی را شامل می باشد، پس چرا دولت اقدام به راه اندازی سامانه ای دیگر می کند تا اصناف در آن سامانه پس از طی مشکلات بسیار اقدام به ثبت نام و اخذ کد نمایند، آیا این اقدام به جز بی احترامی و در نظر نگرفتن اصناف است؟ حال آنکه در تمام دنیا به همه دولت ها ثابت شده است که اگر همه با هم در یک مقصد حرکت نکنند، نخواهند توانست به مقصود مورد نظر برسند.

وی تاکید کرد: همراهی دولت با اصناف و بخش خصوصی که بزرگترین فراکسیون کشور است می تواند منتج به عبور موفقیت آمیز از این بحران شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار