نیلی:

اپراتورها اینترنت رایگان در اختیار دانشگاه قرار می‌دهند

تهران(پانا) - رئیس دانشگاه تهران می گوید طبق آدرس‌هایی که ازسوی دانشگاه‌ها به اپراتورهای همراه اول و ایرانسل اعلام شده است، مراکز آموزش عالی از اینترنت رایگان استفاده می‌کنند.

کد مطلب: ۱۰۶۰۲۰۶
لینک کوتاه کپی شد
اپراتورها اینترنت رایگان در اختیار دانشگاه قرار می‌دهند

به گزارش ایرنا، ‌پس از شیوع ویروس کرونا در جهان و از جمله در کشور ایران، آموزش مجازی همزمان با تعطیلی دانشگاه جایگزین آموزش حضوری شد. این در حالی است که به رغم تجربه خاص آموزش مجازی که به صورت فراگیر در کشور درحال اجرا است، نبود اینترنت رایگان یا ضعف در بعضی از زیرساخت‌ها مشکلاتی را برای دانشجویان بوجود آورد. البته دانشجویان هرچند از آموزش مجازی استقبال کردند، ولی ازسرعت پایین و رایگان نبودن اینترنت گله داشتند.

محمود نیلی احمد آبادی درباره فرجام استفاده دانشگاه‌ها از اینترنت رایگان افزود: اپراتورهای همراه اول و ایرانسل پیش از این با تعرفه یک/ششم از اسفندماه ۹۸ به دانشگاه‌ها خدمات می‌دهند و به تازگی نیز این اپراتورها طبق آدرس هایی که به آنها اعلام شده، اینترنت رایگان در اختیار دانشگاه‌های معرفی شده قرار می دهند.

وی درباره این که بعضی از دانشجویان از آموزش مجازی رضایت ندارند، افزود: نارضایتی برخی دانشجویان در آموزش حضوری پیش از کرونا نیز بوده است. ولی اگر منظور دسترسی به اینترنت است که پس از نشست‌هایی که با وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات صورت گرفت، مشخص شد که بیشتر نقاط کشور تحت پوشش اینترنت قرار دارند.

رئیس دانشگاه تهران افزود: البته دو مشکل در آموزش مجازی برای دانشجویان رخ داد که نخست دریافت نکردن اینترنت به دلیل محل زندگی آنها در نقطه‌ای خاص از کشور است و دوم نداشتن سخت افزار لازم مانند موبایل که سبب شده آنها از دسترسی به آموزش مجازی بی‌بهره شوند.

نیلی با بیان اینکه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به پوشش ۹۷ درصدی کشور از اینترنت تاکید دارد، افزود: مطالعات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز نشان می‌دهد که ۹۵ درصد دانشجویان از تلفن همراه هوشمند برخوردارند. البته ما نمی‌دانیم ۵ درصد از دانشجویان بی بهره از امکانات سخت افزاری برای کدام دانشگاه‌ها هستند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای دانشجویانی که امکانات سخت افزاری ندارند، وام تخصیص داده می‌شود یا خیر؟ اظهار کرد: ابتدا باید این دانشجویان شناسایی شوند و در ادامه از طریق صندوق رفاه دانشجویان اقدام شود.

رئیس دانشگاه تهران در خصوص اینکه دانشگاه ها برای پساکرونا چه اقدام‌هایی می‌توانند انجام دهند؟ خاطرنشان کرد: پیش از این نیز دانشگاه‌ها همه همت و تلاش خود را برای مبارزه با این ویروس به کار بستند و در ادامه نیز می‌توانند با کمک در علم و فناوری، حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی سبب کمک به بهبود وضعیت فعلی کشور شوند.

بر اساس این گزارش، علی اکبر صفوی رئیس کارگروه آموزش های الکترونیکی وزارت علوم پیش از این اعلام کرده بود که تاکنون اینترنت برای ۸۹ دانشگاه دولتی، ۲۴ آموزشکده فنی و حرفه‌ای، ۷۲ دانشگاه وزارت بهداشت، تعدادی از مراکز آموزشی جهاد دانشگاهی، حوزه علمیه و دانشگاه‌های غیردولتی رایگان شده است.

دانشگاه‌های تهران، صنعتی امیرکبیر، علم و صنعت ایران، زنجان، شهرکرد، گیلان، شیراز، هنر اصفهان، رازی کرمانشاه، شهید باهنر کرمان، فردوسی مشهد، یزد و بیرجند از جمله دانشگاه‌های معرفی شده به اپراتورهای همراه اول و ایرانسل برای دریافت اینترنت رایگان هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار