پیام تبریک‌ مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در آستانه هفته "بزرگداشت مقام معلم"

مشهد(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در آستانه هفته "بزرگداشت مقام معلم" پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۱۰۶۰۲۰۱
لینک کوتاه کپی شد
پیام تبریک‌ مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در آستانه هفته "بزرگداشت مقام معلم"

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی؛ متن پیام تبریک‌ قاسم علی خدابنده؛ مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در آستانه هفته "بزرگداشت مقام معلم" به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اقرا باسم ربک الذی خلق، خلق الانسان من علق، اقرأ و ربک الاکرم، الذی علم بالقلم، علم الانسان ما لم یعلم.
به نام نامی نخست معلم ازلیت که به انسان آنچه را که نمی‌دانست آموخت و رسولش را برای هدایت آدمیان "معلم " برانگیخت و جایگاه او را سروری و بهانه خلق کائنات قرار داد.

از همین روست که مقام "معلم " در دین مبین اسلام از ابتدا والا و ارزشمند بوده است،نمود عینی این مهم آنجائیست که در سراسر عالم قدر و قیمت جامعه را هم‌سنگ قدر معلم و نگاه او نسبت به ارزش‌های انسانی می‌دانند.

همکاران عزیز و ارجمند؛ امروز من و شما به عنوان "معلم" می‌توانیم شمایل آینده سرزمین بزرگمان را برای طراحانش ترسیم کنیم و آن‌ها را نسبت به فردا امیدوارتر سازیم.
بر اساس مضامین سند تحول‌بنیادین آموزش‌وپرورش، ما بایستی الگوی کسانی باشیم که قرار است سبک نوین زندگی ایرانی-اسلامی را در روزهایی نه چندان دور پیاده‌سازی کنند و در راه نشر و تبلیغ آن کوشش نمایند.

نظام جمهوری‌اسلامی‌ایران در گام دوم نیازمند نیروی انسانی معتقد،خلاق،خوش‌فکر،امیدوار و دارای تعهد،تخصص و انگیزه است و ما برای تربیت چنین انسان‌هایی چاره ای نداریم جز اینکه خود را با نیاز های فکری و جسمی جوان امروز وفق دهیم و مقتضیات آینده تمدن نوین اسلامی را بشناسیم.

هر یک از ما در جایگاهی که هستیم نمی توانیم‌ منکر چالش‌ها و دغدغه‌های فراوانی که به دلایل گوناگون در نظام تعلیم و تربیت ریشه دوانیده و مسیر حلشان را روز به روز ناهموارتر نموده است باشیم، اما شما همواره در حساس‌ترین برهه‌ها با از خودگذشتگی و ایثار نشان دادید که سختی‌ها نمی‌توانند در دستیابی به اهداف، هرچند که به ظاهر ناممکن به نظر آیند، خللی وارد سازند.

چنان که در بحران اخیر که ویروسی ناشناخته و منحوس درب مدارس و کلاس‌های درس را بست اما شما با اراده و پشتکاری معلمانه به هر وسیله ممکن اجازه ندادید فضای "شاد" آموزش و تعلیم و تربیت تعطیل شود و این تنها نمونه‌ای از جلوه‌های ناب تلاش معلم طراز انقلاب اسلامی‌ است.

اینجانب به عنوان عضوی کوچک از خانواده بزرگ فرهنگیان،ضمن گرامیداشت یاد و خاطره معلم شهید "استاد مرتضی مطهری (رضوان الله تعالی علیه)" ،زحمات و تلاش‌های یکایک شما همکاران گرانقدر را ارج می نهم و ایامی که به نام بزرگداشت مقام والای معلم نامگذاری شده است را به محضر شما عزیزان تبریک و تهنیت عرض می نمایم.

امید که فردای ایران عزیز اسلامی به همت شما معلمین گرانقدر و شایسته برای تربیت نسل جوانی که به تعبیر رهبر معظم انقلاب؛ ستاره ای خوش طالع در جبینشان می‌درخشد؛فردایی بهتر باشد ان شالله.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار