میدان دادن به جوانان ثمرات خوبی برای نظام تعلیم و تربیت داشته است

مشهد(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جلسه ویدئو کنفرانس مشاورین جوان ادارات آموزش و پرورش این استان گفت یکی از مهمترین بخش های نیروی انسانی در آموزش و پرورش؛ نیروهای جوان هستند که با انگیزه و نشاط و علم و آگاهی در عرصه های مختلف حضور دارند.

کد مطلب: ۱۰۶۰۱۹۵
لینک کوتاه کپی شد
میدان دادن به جوانان ثمرات خوبی برای نظام تعلیم و تربیت داشته است

به گزارش پانا؛ قاسمعلی خدابنده در جلسه ویدئو کنفرانس با مشاوران جوان ادارات آموزش و پرورش استان ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و هفته بزرگداشت مقام معلم گفت: حضور در دستگاه تعلیم و تربیت افتخاری برای کارکنان این سازمان است و باتوجه به رسالت بسیار خطیری که بر دوش معلمان است؛ باید همه ما قدردان این نعمت باشیم که افتخار خدمت رسانی به فرزندان عزیزمان در جای جای ایران عزیز را داشته باشیم.

وی منابع انسانی را مهمترین سرمایه هر سازمان دانست و با بیان این که در آموزش و پرورش هم یکی از مهمترین بخش های نیروی انسانی؛ نیروهای جوان هستند که با انگیزه و نشاط و علم و آگاهی در عرصه های مختلف حضور دارند؛ تاکید کرد: در هر عرصه ای که به جوانان میدان دادیم ثمرات خوبی برای آموزش و پرورش و دانش آموزان داشته است و بر همین اساس هم آموزش و پرورش در برنامه های سالیانه خود توجه به موضوع جوانان و استفاده‌ از ظرفیت آن ها را به عنوان یک اولویت مطرح کرده است.

خدابنده همچنین تصریح کرد: حضور نیروهای جوان در کنار نیروهای با تجربه گره گشا خواهد بود و بایستی از دو قطبی کردن پرهیز کنیم و به بهانه جوان گرایی نیروهای شایسته را حذف نکنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی؛ با تاکید بر این که انعطاف پذیری در اهداف و برنامه‌ها و رویه های سازمانی امری مهم و حساس است افزود: بعد از شیوع کرونا و تعطیل شدن مدارس یکی از راه ها، آموزش مجازی بود که شاید سهل الوصول ترین راهکارها بود که بخش بزرگی از جامعه مخاطب ما را تحت پوشش قرار می داد. البته همه باید کمک کنیم که زیر ساخت های لازم فراهم و اشکالات این طرح مرتفع شود.

وی گفت: حرکت به سمت آموزش های مجازی مزایایی دارد؛ از جمله اینکه ارتباط معلم و دانش آموز در ساعات غیر از ساعات آموزشی مدرسه و ایام تعطیلات حفظ خواهد شد.

خدابنده ادامه داد: ممکن است تعدادی از دانش آموزان ما به هر دلیلی نتوانند از آموزش های مجازی بهره مند شوند؛ اما نباید به این بهانه بیش از یک میلیون دانش آموز استان را از این آموزش ها محروم کرد. کمک جوانان در این مسیر می تواند بسیار موثر واقع شود. ما نیز در حد توان کمک خواهیم کرد که بسترها و ابزار لازم برای آموزش های مجازی برای همه دانش آموزان فراهم شود؛ البته این به معنای این نیست که خانواده ها در این مسیر هیچ اقدامی نکنند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: با کمک تمامی همکاران سطح استان و گسترش شبکه شاد بستر امنی برای آموزش مجازی دانش آموزان فراهم شود.

در این جلسه، حمیدرضا داوودنژاد؛ مشاور جوان مدیرکل آموزش و پرورش استان و همچنین تنی چند از مشاورین جوان روسای ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق در خراسان رضوی به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار