زیر آب رفتن ‌تاسیسات آبرسانی شهر "لوجلی" و 14 روستای خراسان شمالی ‌

بجنورد (پانا) - مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: سد بارزو در سال ١٣٩٢ بر اثر خشکسالی های مستمر سال‌های پیش از آن خشک شد و تصفیه خانه ای که منبع تامین آب شرب مجتمع تکمران شامل ١۴ روستا و شهر لوجلی بود از مدار بهره برداری خارج شد.

کد مطلب: ۱۰۶۰۱۷۴
لینک کوتاه کپی شد
زیر آب رفتن ‌تاسیسات آبرسانی شهر "لوجلی" و 14 روستای خراسان شمالی ‌

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی، ساقی اظهار کرد: هم اکنون نیز تیم های عملیاتی این شرکت در منطقه به شکل ویژه مشغول کار هستند تا تصفیه خانه آب را دوباره فعال کرده و همچنین برای تامین آب مورد نیاز از روش برداشت آب از قسمت فوقانی سد( با استفاده از پمپ) اقدامات در حال انجام است.

ساقی افزود: در آن مقطع شرکت آبفا برای تامین آب به ناچار نزدیکترین منبع آبی باکیفیت یعنی چشمه چهل کانی که در تراز ۵٠ میلیون مترمکعبی سد بود را با اجرای ٢٠ کیلومتر لوله گذاری وارد مدار کرد.

وی ادامه داد: اما با بارندگی های سال‌های اخیر و ورود سیلاب های مکرر به مخزن سد و افزایش تراز سد به بیش از ۵٠ میلیون مترمکعب، تاسیسات پمپاژ و تامین آب از چشمه به طور کامل زیر آب قرار گرفت.

وی گفت: با توجه به وجود آب در مخازن ذخیره و آمادگی تیم های عملیاتی برای آبرسانی سیار، ‌اهالی شهر لوجلی و ١۴ روستای اطراف دچار مشکل قطع آب نشده و این مشکل با جدیت پیگیری و بزودی مرتفع خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار