رها سازی یک حلقه طلحه مار در بوشهر

بوشهر(پانا)- یک حلقه مار پس از ورود به محل سکونت یکی از اهالی شهر گناوه، مار توسط فرد مذکور زنده گیری شده و توسط این شهروند مسئول گناوه ای به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گناوه تحویل داده شد.

کد مطلب: ۱۰۶۰۱۷۳
لینک کوتاه کپی شد
رها سازی یک حلقه طلحه مار در بوشهر

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، گونه فوق جهت شناسایی و نمونه برداری و تشخیص سلامت به واحد بانک ژن و نقاهتگاه حیات وحش استان منتقل شد.
محمد پاپری زارعی در این خصوص گفت: گونه فوق طلحه مار نام دارد که گونه ای نیمه سمی و نسبتا کمیاب در ایران است، پس از تحویل گونه فوق به این واحد توسط دامپزشک مورد معاینه قرار گرفت و پس از بیومتری و نمونه برداری در زیستگاه مناسب رها سازی شد.
وی در ادامه گفت: طلحه مار به علت شباهت رفتار به کبری به شبه کبری نیز معروف است.
مشخصات این مار به این شرح است: پوزه باریک و نسبتاً تیز ، انتهای سر مثلثی شکل ، گردن غالباً به شکل کفچه (در مار زنده) ،‌ پولکهای بین بینی برابر یا کمی کوتاهتر از پولک جلو پیشانی ، پولک پیشانی هم عرض پولک بالای چشمی و هم طول یا کمی بلندتر از پولک آهیانه یا بلندتر از فاصله آن تا انتهای پوزه، دارای یک پولک جلو چشمی و مجزا از پولک پیشانی، دارای سه پولک عقب چشمی و دو پولک گونه ای ، پولک گیجگاهی 2+2 یا 2+3 عدد، لب بالا دارای 8 و به ندرت 7 پولک (چهارمین و پنجمین یا سومین و چهارمین پولک لب بالا متصل به چشم )، لب پائینی 11 یا 12 پولک، چهار یا پنج پولک لب پائین متصل به پولک چین قدامی، پولک چین قدامی کوتاهتر از پولک چین خلفی، فرو رفتگی وسط پولکهای بدن نامشخص، پولکهای سطح پشتی 17 ردیف، پولکهای سطح شکمی 167 تا 185 و سطح زیرین دم 56 تا 95 عدد، پولک مخرجی منقسم.
بدن قهوه ای متمایل به زرد یا خاکستری با خالهای تیره،‌ دو خط قهوه ای یا سیاه رنگ در دو طرف سر و در پشت گوشه‌های دهان، سطح شکمی سفید یا متمایل به زرد و یکنواخت یا با خالهای صورتی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار