توضیح معاون سازمان بهزیستی درباره بازگشایی مهدهای کودک

تهران (پانا) - معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از بازگشایی محدود مهدهای کودک به منظور مراجعه حضوری یا غیرحضوری والدین برای ثبت نام کودکان خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۶۰۱۶۳
لینک کوتاه کپی شد
توضیح معاون سازمان بهزیستی درباره بازگشایی مهدهای کودک

حبیب الله مسعودی فرید در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مهدهای کودک بعد از اینکه موضوع کرونا مطرح شد جزو اولین گروه‌هایی بودند که مثل مدارس تعطیل شدند، گفت: مهدهای کودک همچنین جزو کسب و کارهایی قرار گرفتند که به دنبال شیوع کرونا آسیب دیده‌اند، بنا شد تا اقداماتی که برای سایر کسب و کارها انجام می‌شود مانند بیمه یا کمک هزینه بیکاری یا وام‌هایی که قرار است به سایر کسب و کارها تعلق بگیرد، شامل حال مهدهای کودک هم شود.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: در این زمینه مکاتبات بسیار زیادی داشتیم اما موضوع بازگشایی مهدهای کودک نیز بسیار مورد بحث قرار گرفته و تصمیماتی در این خصوص گرفته شده است. با بررسی‌هایی که انجام گرفت و تصمیمی که در ستاد مقابله با کرونا سازمان بهزیستی و در کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار سازمان بهزیستی کشور گرفته شده قرار شد تا مهدها فقط برای ثبت نام کودکان و بدون حضور کودکان باز شوند و والدین می‌توانند حضوری و غیر حضوری با رعایت مسائل بهداشتی برای ثبت نام فرزندان اقدام کنند.

به گفته وی، اگر مهد کودکی بخواهد کارهای اداری یا تعمیراتی داشته باشد می‌تواند مهد را باز کند اما فعلا پذیرش کودکان به هیچ وجه صورت نمی‌گیرد.

مسعودی فرید با بیان اینکه پذیرش کودک در مهدهای کودک منوط به تصمیم ستاد ملی کرونا در کشور است، گفت: بخشنامه اخیر بهزیستی که به استان‌ها ارسال شده فعلا در حد ثبت نام کودکان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار