لزوم توجه ویژه به بازگشت ارزش و مقام و منزلت معلمان همچون گذشته در جامعه

شیراز(پانا) - نماینده معلمان نمونه استان فارس ضمن تاکید بر جایگاه والای مقام معلم خواستار بازگشت ارزش و مقام و منزلت معلمان همچون گذشته در جامعه شد.

کد مطلب: ۱۰۶۰۱۴۸
لینک کوتاه کپی شد
لزوم توجه ویژه به بازگشت ارزش و مقام و منزلت معلمان همچون گذشته در جامعه

عبدالرزاق امیری به نمایندگی از معلمان استان فارس در جلسه ویدیو کنفراس نماینده معلمان سراسر کشور با وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید شان و جایگاه واقعی معلمان در جامعه حفظ شود گفت: بازگشت ارزش ، مقام و منزلت معلمان به جایگاه واقعی و حفظ کرامت معلم از جمله دغدغه های این عزیزان می باشد که باید بسیار مورد توجه مسئولین و اقشار جامعه باشد.

او با اشاره به اهمیت محتواهای آموزشی و کتب درسی گفت: متاسفانه هر ساله شاهد تغییر محتوای کتب درسی هستیم که به تبع آن میلیون ها جلد کتب درسی و آموزشی به دور ریخته می شود. لذا لازم است در تالیف این کتب از مشارکت متخصصین مجرب و اساتید دانشگاه استفاده شود.

امیری با اشاره به اینکه نیروی انسانی یکی از مهمترین بخش های آموزش و پرورش است گفت: لازم است در امر تامین نیروی انسانی مورد نیاز در آموزش و پرورش استخدام و به کار گیری نیروها فقط و فقط از طریق کنکور و آموزش این افراد در مراکز تربیت معلم و دانشگاه فرهنگیان صورت پذیرد نه دیگر راه ها.

این دبیر آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز فراهم نمودن شرایط ادامه تحصیل فرهنگیان و اعمال بیش از یک مدرک تحصیلی برای همه فرهنگیان و اعمال ساعات دوره های ضمن خدمت برای صدور مدرک نوع دوم را از جمله خواسته های فرهنگیان اعلام نموده و خواستار پیگیری جدی مسئولین در این خصوص شد.

نماینده معلمان نمونه استان فارس با اشاره به برخی از دغدغه های معیشتی فرهنگیان گفت: برای اینکه معلمان عزیز بتوانند بدون دغدغه به فعالیت اصلی خویش که همان تعلیم و تربیت است بپردازند لازم است مسئولین به گونه ای عمل نمایند که این عزیزان کمترین دغدغه را در زمینه مسائل رفاهی و معیشتی داشته باشند.

امیری به بیان برخی از این دغدغه ها پرداخت واهم آن را پرداخت مطالبات گذشته، ترمیم حقوق، اجرای قانون هم ترازی و یکسان سازی حقوق فرهنگیان با اساتید دانشگاه، پرداخت وام های قرض الحسنه به همه فرهنگیان عنوان کرد

نماینده معلمان نمونه استان فارس همچنین با اشاره به اینکه چرا باید پرداخت حقوق و مطالبات کارکنان مرتب رسانه ای شود گفت: کدام نهاد یا سازمان بجز آموزش و پرورش پرداخت حقوق و معوقات کارکنان خود را اعلام می کند؟ لذا عدم تبلیغ پرداخت حقوق و معوقات بر حق فرهنگیان در صدا و سیما از دیگر مطالبات فرهنگیان می باشد.

عبدالرزاق امیری با اشاره به وضعیت فضاهای آموزشی نیز گفت: بازسازی و نوسازی مدارس و ایجاد مدارس مناسب از دیگر دغدغه های فرهنگیان می باشد تا دیگر شاهد کلاس های ۴۰نفره و یا مدارس دو شیفت نباشیم.

او با اشاره به قرار گرفتن در ایام هفته بزرگداشت مقام معلم و روز معلم گفت: از آنجا که شان و مقام معلم در آموزه های دینی و فرهنگی ما از جایگاه والایی برخوردار است، بنابر این باید تلاش کنیم تقدیر از مقام معلم از حالت صوری و اسمی خارج شده و در عمل محقق گردد و به گونه ای برنامه ریزی شود که به بهترین شکل و شیوه از تلاش های تمامی معلمان در هر نقطه ای از کشور تقدیر شود.

نماینده معلمان نمونه استان فارس با اشاره به مشارکت فرهنگیان در صندوق ذخیره فرهنگیان خواستار حفظ و نگهداری این سرمایه ها و رونق بخشیدن به بانک سرمایه به گونه ای که فرهنگیان احساس کنند این بانک متعلق به آنهاست و بتوانند از آن وام های کم بهره بگیرند و یا در آن سرمایه گذاری کنند؛ شد.

امیری در خصوص مسائل اداری و آموزشی خواستار اعمال ساعات گروه های آموزشی به عنوان ساعات تدریس جهت طرح ۳۰ساعته شد چرا که در غیر این صورت شاهد بسته شدن گروه های آموزشی یعنی بازوی توانمند آموزش وپرورش خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار