سازمان بسیج فرهنگیان استان:

معلمی شغل انبیاء است یک شعار نیست؛ بلکه یک حقیقت قرآنی است

رشت (پانا) - رئیس بسیج فرهنگیان استان به مناسبت هفته معلم، گفت: معلمی شغل انبیاءاست یک شعار نیست؛ بلکه یک حقیقت قرآنی است.

کد مطلب: ۱۰۶۰۱۰۹
لینک کوتاه کپی شد
معلمی شغل انبیاء است یک شعار نیست؛ بلکه یک حقیقت قرآنی است

به گزارش پانا، حبیبی رئیس سازمان بسیج فرهنگیان به مناسبت گرامیداشت هفته معلم و یا اشاره به آیه " ن و القلم و ما یسطرون (س، قلم 1 )" گفت: تعلیم و تربیت از شئون الهی است و خداوند متعال، این هبه را به مقربان درگاهش عنایت فرموده، تا مسیر کمال را به اشرف مخلوقاتش بیاموزند، نوشتن و سخن گفتن، درباره کسانیکه شاّن و منزلتش، نشان و منزلت، پیغمبری است، و وظیفه او نقش کسی است، که در قرآن کریم بعنوان بهترین انسان ها مورد ستایش اند،کار بسیار سختی است.

به تعبیری از مقام معظم رهبری؛

«این که می گویند معلمی شغل انبیاء است، یک شعار دلخوش کننده نیست، بلکه یک حقیقت قرآنی است.»

وی گفت: بر این اساس، معلمان و اساتید راهی را می روند که انبیاء رفته اند و نقشی را ایفا می کنند که برجسته ترین و برگزیده ترین انسان های خداوند در روی زمین ایفا کرده اند. معلمی کرامت و شرافتی است سترگ و تحفه ای است، آسمانی که خداوند تبارک و تعالی برای تربیت نیکو و هدایت کمال انسانیتبه بشر ارزانی داشته است.

رئیس بسیج فرهنگیان استان گفت: آموزش و پرورش یک نهاد بسیار بزرگ دولت، در همه کشورها، و جوامع انسانی است و همه ابعاد توسعه و پیشرفت، در کشور بستگی به توانمند سازی و عملکرد مناسب نظام تعلیم و تربیت دارد. لازمه توسعه یافتگی و پیشرفت هر کشوری، تربیت و پرورش انسان های توسعه یافته، است که این امر به دستان توانای معلمان و حاصل ذهن و فکر و اندیشه خلاق آنهاست. باتوجه به بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری از آنجائیکه در اکثر فراز های بیانیه معظم له ، جوانان و نوجوانان مورد خطاب هستند، بازهم وظیفه آموزش و پرورش و معلمان عزیز سنگین تر از سایر نهادهاست، لذا همه توجه ما به پرورش و تربیت نسل آینده کشور، باویژگی ها و شاخصه هایی نظیر روحیه ایثار و فداکاری، دشمن شناس و دشمن ستیز، عدالت ورز، خودباور، اعتماد به نفس، امیدوار به آینده، حقیقت جو،ولایت مدار، معتقد به فرهنگ انتظار در جهت تحقق حکومت عدل جهانی و تمدن نوین اسلامی، پاکدامن و قانون مدار و... باشد.

وی در ادامه اظهارکرد: هفته نکوداشت معلم امسال، متفاوت از همه سال ها بود. در حالی این هفته را گرامی میداریم که سایه سنگین بیماری ویروس کرونا، تدریس و آموزش معلمان و دانش آموزان را هم متفاوت کرده و معلمان عزیز در بستر فضای مجازی نگذاشتند آموزش تعطیل شود و در این راه صحنه های جذاب و شیوه تدریس برخی معلمان عزیز به نوعی تداعی گرجهاد علمی بود،

سازمان بسیج فرهنگیان استان گیلان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد متفکر علامه شهید مرتضی مطهری و همه معلمان شهید بویژه شهید معلم شاخص استان گیلان شهید آیت الله احسانبخش و ابراز ارادت به همه معلمان و فعالان حوزه تعلیم و تربیت به عنوان اصلی ترین عناصر در تربیت سرمایه انسانی کشور، توجه همه جانبه و بیش از پیش به نقش و جایگاه معلمان را خواستار است و این قشر فرهیخته امروز گلایه و شکایاتی هم دارند به واسطه برخی کمبود ها که از مسئولین عزیز خواستاریم بطور جدی به فکر حل مشکلات آنها باشند و عزت و شرف معلمان نباید به واسطه کمبودها،زیر سوال برود و معلم باید عزتمند زندگی کند.

درپایان توفیق و سربلندی همه زحمتکشان، مدافعان سنگر تعلیم و تربیت به ویژه مدیران و معلمان عزیز بسیجی، اساتید دانشگاه ها را از خداوند متعال در ظل توجهات حضرت بقیه الله الاعظم(عج) خواستاریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار