بخشودگی سربازان فراری تا سال 86

خبرگزاری پانا:رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: بخشودگی سربازانی که تا سال 86 از خدمت فرار کرده اند قانون جدیدی نیست و در گذشته نیز اجرا می شده است.

کد مطلب: ۱۰۵۹۲۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، سردار «سید حمید صدرالسادات» در خصوص اعلام جدید ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص بخشودگی سربازان فراری گفت: البته این قانون در گذشته نیز اجرا می شده اما زمان معرفی این افراد به محل خدمت، تعیین نشده بود.

وی در تشریح این خبر اظهار داشت: سربازانی که تا سال 86 از خدمت فرار کرده بودند، با موافقت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در صورت معرفی خود به محل خدمتشان، از تعقیب جزایی و کیفری معاف می شدند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا، تصریح کرد: براساس اعلام ستاد کل نیروهای مسلح، این سربازان فراری تا پایان شهریور امسال وقت دارند تا خود را به واحدهای محل خدمت خود معرفی کنند تا مورد بخشش واقع شوند و به خدمت خود ادامه دهند.

سردار صدرالسادات، افزود: البته این موضوع مربوط به سازمان وظیفه عمومی نمی شود زیرا این سازمان به امور کسانی رسیدگی می کند که قبل از آغاز خدمت، غایب می شوند و این قانون مربوط برای کسانی است که به سربازی آمده اما پس از مدتی، خدمت خود را ترک کرده اند.

به گفته این مقام انتظامی، براساس قانون، سربازانی که بدون اطلاع محل خدمت خود را ترک کنند، به محص ورود به دادسرای نظامی معرفی می شوند اما با عفو مقام معظم رهبری (مدظله العالی) می توانند خود را به یگان های محل خدمت معرفی کرده و به سربازی ادامه دهند.

منبع:سیمرغ

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار