رییس‌جمهور ایتالیا اعلام کرد:

آمادگی کامل ایتالیا برای همکاری دو جانبه و بین‌المللی با ایران

خبرگزاری پانا:رییس جمهور ایتالیا آمادگی كامل دولت ایتالیا برای تقویت و گسترش همكاری ها با ایران در زمینه های دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی را اعلام كرد.

کد مطلب: ۱۰۵۴۶۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، جهانبخش مظفری سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا،طی مراسمی رسمی با حضور در محل كاخ ریاست جمهوری ایتالیا ( كوئیرناله) با ناپولیتانورئیس جمهور ایتالیا ملاقات و استوارنامه خود را به وی تسلیم كرد.

سفیر ایران با ابلاغ سلام رئیس جمهور كشورمان به همتای ایتالیایی ، به ظرفیت های فراوان موجود در مناسبات فیمابین اشاره و بر لزوم تقویت همكاری های دوجانبه در همه عرصه های سیاسی ، بین المللی ، اقتصادی ، فرهنگی و پارلمانی تاكید كرد.

وی با اشاره به سابقه مناسبات تاریخی و حسنه فیمابین و اهمیت و جایگاه دوكشور در دو منطقه حساس خاورمیانه و اروپا بر ضرورت برقراری تعاملات و ارتباطات نزدیكتر بین دو دولت و دو ملت ایران و ایتالیا تاكید و خواستار اقدامات و همكاری نزدیك مقامات ایتالیایی برای مساعدت به روند حل و فصل معضلات تجاری و اقتصادی فراروی تجار و بازرگانان دو كشور كه ناشی از اعمال تحریم های غیر قانونی و فراقطعنامه ای است و همچنین بالفعل رساندن ظرفیت های موجود در روابط دو جانبه شد.

وی همچنین با اشاره به ضرورت تبادل هیات های عالی رتبه بین دو كشور بر اهمیت ایجاد تحرك دركلیه عرصه های مناسبات دو جانبه و علی الخصوص در زمینه های پارلمانی تاكید كرد.

ناپولیتانو رییس جمهور ایتالیا نیز در این ملاقات با خوش آمدگویی به سفیر جمهوری اسلامی ایران و ابراز امیدواری نسبت به ارتقای مناسبات فیمابین ، از جمهوری اسلامی ایران بعنوان یك كشور تاریخی و مهم در منطقه خاورمیانه یاد كرد كه برای جمهوری ایتالیا دارای اهمیت زیادی است.

وی ضمن تمجید ازحضور حداكثری مردم ایران در انتخابات اخیر ریاست جمهوری ، حضور هفتاد درصدی مردم در انتخابات را تبریك و آن را پشتوانه اب قوی برای رئیس جمهور دانست.

وی مراتب آمادگی كامل دولت ایتالیا برای تقویت و گسترش همكاری های فیمابین در زمینه های دوجانبه ، منطقه ای و بین المللی را اعلام كرد.

وی با آرزوی موفقیت برای سفیر كشورمان در پیشبرد مناسبات فیمابین ، مراتب آمادگی دولت متبوع خویش برای مساعدت جهت نیل به اهداف از پیش طراحی شده برای تقویت و توسعه روابط و همكاری های دو جانبه را اعلام داشت.

در این ملاقات دو طرف بر اهمیت رایزنی بین مسئولین دو كشور بمنظور ایجاد تحرك لازم در ابعاد مختلف روابط دو جانبه تاكید كردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار