به صورت ویدئوکنفرانس و توسط رئیس‌جمهوی انجام شد؛

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 125 پروژه آب و کشاورزی‌ در ایلام

تهران (پانا) - رئیس‌جمهوری طرح‌های ملی وزارتخانه‌های نیرو و جهاد کشاورزی در استان ایلام را از طریق ویدئوکنفرانس افتتاح کرد.

کد مطلب: ۱۰۵۰۰۸۲
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 125 پروژه آب و کشاورزی‌ در ایلام

۲۲ هزار هکتار شبکه‌های اصلی آبیاری و زهکشی تحت فشار فکه در شهرستان دهلران و همچنین افتتاح سد مخزنی شهدای ایلام (گلال) با سرمایه‌گذاری هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان از جمله پروژه‌های مهم وزارتخانه‌های نیرو و جهاد کشاورزی در استان ایلام است که با دستور رئیس‌جمهوری افتتاح شد.

افتتاح شبکه آبیاری در ۲۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی دهلران، مهران و ایوان و ده‌ها طرح در حوزه‌های دام و طیور، گلخانه، صنایع تبدیلی و تکمیلی آب و خاک، منابع طبیعی و آبخیزداری به ارزش ۴۸۲ میلیارد تومان از جمله طرح‌هایی است که در بخش کشاورزی در استان ایلام با دستور رئیس‌جمهوری افتتاح یا عملیات اجرایی آن آغاز شد.

افتتاح طرح جنگلکاری ده‌هزار هکتاری و توسعه جنگل در سطح استان ایلام ، افتتاح ۱۱ طرح دام و طیور در شهرستان‌های ایوان، چرداول و دره‌شهر، افتتاح ۴ سیلوی ذخیره گندم در چرداول و دهلران، از دیگر طرح‌هایی است که بهره‌برداری از آنها آغاز شد.

از دیگر طرح‌هایی که عملیات اجرایی آنها آغاز شد می‌توان به مجتمع گلخانه‌ای صالح‌آباد، ۳ طرح زیربنایی آب و خاک در شهرستان‌های دره‌شهر، ملک‌شاهی، ایوان و مهران و همچنین طرح تأمین آب شرب مناطق عشایری شهرستان ایوان و طرح احداث پل گیلانه در شهرستان ایوان اشاره کرد.

افتتاح یا آغاز عملیات اجرایی این پروژه‌ها در استان ایلام، برای ۱۲ هزار و ۶۳۰ نفر به طور مستقیم و یا غیر مستقیم اشتغال ایجاد می‌کند.

حجت الاسلام حسن روحانی در مراسم افتتاح سد شهدای ایلام، با بیان اینکه مسأله آب همیشه مهم بوده و در مسأله ویروس کرونا یکی از مسایلی که مطرح است، مصرف آب است، گفت: با شیوع ویروس کرونا مصرف آب در کشور افزایش یافت و این موضوع در پیش‌بینی‌ها نبود و ضروری است که با پایان کرونا نیز به صورت بدبینانه این پیش‌بینی را برای مصرف آب داشته باشیم.

رئیس‌جمهوری با قدردانی از موافقت رهبر معظم انقلاب با برداشت از صندوق توسعه ملی برای طرح‌های آب و خاک، اظهار داشت: می‌خواهم از مقام معظم رهبری سپاسگزاری کنم که از آغاز دولت یازدهم در سال ۹۳، نامه‌ای که خدمت ایشان نوشتم و حضوری هم توضیح دادم، ایشان موافقت کردند که از صندوق توسعه ملی برای طرح‌های آب و خاک مخصوصاً در مناطق مرزی و مناطق به اصطلاح گرمسیری استفاده کنیم.

روحانی افزود: امیدوارم این طرح‌ها که کار عظیم و بزرگی برای مردم مناطق غربی کشور و از جمله مردم خوب، عزیز و دلاور استان ایلام است، ان‌شاء‌الله تا پایان امسال و پایان این دولت به اتمام برسند.

رئیس‌جمهوری با اشاره به برنامه‌ریزی که برای سفر به استان ایلام و دیدار با مردم این استان داشت اما متاسفانه به دلیل شیوع بیماری کرونا به تاخیر افتاد، گفت: افتتاح این طرح‌های بزرگ را در استان ایلام به همه مردم این استان تبریک می‌گویم و ان‌شاء الله مبارک باشد.

حسن روحانی در ادامه و در مراسم افتتاح ۲۲ هزار هکتار شبکه‌های اصلی آبیاری و زهکشی تحت فشار فکه در شهرستان دهلران، اظهار داشت: همه مردم عزیز در سراسر ایران مخصوصاً مردم عزیز مرزبان ما در استان‌های مرزی و بخش‌های دولتی و خصوصی و نیروهای مسلح دست به دست هم خواهیم داد تا یک تحول و جهش بزرگ در تولید را در سال جاری در کشور رقم بزنیم.

رئیس‌جمهوری تصریح کرد: دشمنان بدانند این ملت بزرگ و قدرتمند در برابر توطئه آنها تسلیم نمی‌شود و ایران و ایلام را روز به روز آبادتر خواهد کرد.

روحانی با اشاره به افتتاح ۲۲ هزار هکتار شبکه‌های اصلی آبیاری و زهکشی تحت فشار فکه در شهرستان دهلران گفت: در سال ۶۱ با آزادسازی این مناطق از دست صدامیان شاد شدیم و امروز شادی دوم ما با آباد شدن این اراضی برای بهره‌گیری مردم عزیز استان ایلام است.

کاهش آماری بیکاری در استان ایلام از ۱۷.۶ به ۸.۳ درصد

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه برای این منطقه از آغاز دولت یازدهم سرمایه‌گذاری بزرگی انجام شد، گفت: از همه عزیزانی که در این مدت تلاش و کار کردند تا این شبکه آبیاری به ثمر برسد، متشکرم. این مناطق همانطور که اشاره شد مناطق رزم، جنگ و دفاع مقدس و متبرک به خون عزیزان ما، پاسداران، سربازان، ارتش و سپاه و عشایر و دلاوران ما است. یکی از طرح‌هایی که همیشه از وزرای نیرو و کشاورزی پیگیر بودم، طرح گرمسیری بود و خیلی دلم می‌خواهد تا پایان امسال به اتمام برسد و این کار به ایثار و فداکاری همه کارگران، مهندسین و زحمات شماها نیاز دارد و ما هم از این طرح که کار بسیار ارزشمندی است، حمایت می‌کنیم.

رئیس‌جمهوری کاهش آماری بیکاری در استان ایلام از ۱۷.۶ به ۸.۳ را بسیار خوشحال‌کننده و افتخارآمیز دانست و گفت: از همه مردم عزیز، باغداران و کشاورزان عزیز و همه مردمی که این بار را بر دوش دارند تا کشور را آباد و خودکفا کنند، تشکر می‌کنم.

روحانی مردم استان ایلام را مردمی دلاور، همیشه پای کار انقلاب و مرزداران بسیار وفادار برای ایران عزیز و جمهوری اسلامی ایران برشمرد و گفت: در طول ۲ الی ۳ ماه گذشته که می‌خواستم خدمت مردم استان ایلام شرفیاب بشویم در هر مقطعی و به دلیلی به تأخیر افتاد و امروز هم بخاطر ویروس کرونا و امیدواریم در فرصت آینده و در شرایط مناسب، خدمت مردم عزیز استان برسیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار