انتقال شفاف مطالب به مردم با تقویت اعتماد عمومی همراه است

شیراز (پانا) - رئیس شورای اطلاع رسانی استان فارس انتقال صحیح و به موقع اخبار به مردم را گامی موثر در مدیریت بیماری کرونا برشمرد و گفت حفظ حساسیت جامعه نسبت به بیماری کرونا وظیفه شورای اطلاع‌رسانی است و شفافیت و برخورد صادقانه در اطلاع‌رسانی ، اعتماد عمومی را تقویت می‌کند.

کد مطلب: ۱۰۵۰۰۶۶
لینک کوتاه کپی شد
انتقال شفاف مطالب به مردم با تقویت اعتماد عمومی همراه است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس،‎ سید احمد احمدی زاده در جلسه با اعضا شورای اطلاع‌رسانی استان فارس ضمن تقدیر از تلاش‌های این شورا در ماه‌های گذشته، به برخورد صادقانه مسئولان ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با مردم در ارائه آمار و اخبار اشاره کرد و این موضوع را دلیل افزایش همکاری و همراهی مردم دانست.

او تاکید کرد: همواره انتقال شفاف مطالب به مردم سبب تقویت اعتماد عمومی می‌شود.

رئیس شورای اطلاع رسانی استان فارس با تاکید بر اهمیت وحدت رویه و پرهیز از پراکندگی و چند صدایی در اطلاع‌رسانی، از دبیر این شورا خواست، شیوه نامه های شخصی برای این موضوع تدوین شود.

‎معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با اشاره به اینکه استان فارس در حال حاضر وضعیت مطلوب تری در مقایسه با سایر استان ها درگیر بیماری کرونا دارد، عنوان کرد: این وضعیت دستاورد اقدامات به موقع و پیش‌دستانه ای است که به دستور و مدیریت استاندار و همکاری مردم فهیم و همه دستگاهها و نهادها خاصه دانشگاه علوم پزشکی در استان حاصل شده است.

او ادامه داد: با شیوع بیماری کرونا در کشور چین، به دستور استاندار از ۷ بهمن ماه اقدامات لازم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی آغاز شد و قرارگاه زیستی پدافند غیرعامل نیز در همین ماه تشکیل شد.

‎معاون استاندار فارس با یادآوری اینکه پیش از شیوع بیماری کرونا تنها یک کارگاه تولید ماسک با ظرفیت تولید ۵ هزار ماسک در استان وجود داشت، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۵۰ کارگاه تولید ماسک در استان فعال شده‌اند که نیاز مردم و بیمارستان‌ها را تامین می‌کنند.

او بیان کرد: هم اکنون ۱۵ واحد تولیدی با تغییر خط تولید به تامین مواد ضدعفونی کننده استان می پردازند که این تغییرات نیز با وجود مشکلات موجود با پیگیری مدیریت ارشد استان و همکاری سایر نهادها امکان پذیر شده است.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان فارس با تاکید بر اینکه اعضا شورا باید در انعکاس تلاش‌های انجام شده تلاش بیشتری کنند، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سخنان نیمه شعبان خود به استان فارس و شهر شیراز و برخی اقدامات خوب انجام شده در این استان اشاره فرمودند که انعکاس پر رنگ این بیانات سبب دلگرمی گروه های مردمی و فعالان عرصه مقابله با کرونا و تبعات ناشی از آن خواهد شد.

او؛ فرمایش مقام معظم رهبری در نیمه شعبات را یک راهبرد مهم در اجرای کمک مومنانه و حمایت از نیازمندان دانست.

انجام کمک‌های مومنانه و رزمایش همدلی، بسته‌های حمایتی دولت، فعالیت موثر ۷ دفتر تسهیلگری در نقاط کمتر برخوردار شیراز، کمک ۳۰ میلیارد تومانی خیرین و گروه‌های مردمی و جهادی به نیازمندان، کمک ۶ میلیارد تومانی خیرین در حوزه سلامت به بیمارستان‌های درگیر با کرونا، توزیع ۴۰ هزار بسته اقلام بهداشتی در مناطق کم برخوردار، توزیع بیش از ۱۰ هزار پوستر آموزشی با هدف ترویج روش های پیشگیری از کرونا از دیگر اقدامات انجام شده در استان فارس بود که احمدی زاده به آنها اشاره کرد.

معاون‌ استاندار فارس با اشاره به بازگشایی برخی فعالیت‌های اقتصادی خاطرنشان کرد: این موضوع نباید سبب شود مردم شرایط را عادی بدانند؛ بنابراین‌شواری اطلاع رسانی وظیفه دارد با آگاه سازی صحیح و به موقع حساسیت نسبت به بیماری کرونا در جامعه را حفظ کند.

احمدی زاده به اقدامات انجام شده برای دوران پسا کرونا در استان اشاره کرد و گفت: از آنجا ‌که ‌مسائل اقتصادی و اجتماعی با پیچیدگی‌های خاصی در هم‌آمیخته و به هم مرتبط هستند استاندار فارس دستور تشکیل قرارگاه اقتصادی و اندیشیدن ‌تدابیر لازم براق کاستن از تبعات شیوع کرونا را صادر کرده است.

او در پایان اظهار کرد: دو ماه مجاهدت شبانه‌روزی کادر درمانی استان را قدردان هستیم که توانست در راستای برنامه‌های ستاد ملی و ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا کارهای بزرگی همچون غربالگری، تست بیماران، درمان و آموزش و اطلاع رسانی به نحو شایسته و مطلوبی انجام دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار