مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر:

۴۵ پروژه آموزشی با ۹۵۰ میلیارد اعتبار در جنوب استان در حال اجراست

بوشهر(پانا) - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر گفت ۴۵ پروژه آموزشی با ۹۵۰ میلیارد ریال اعتبار در جنوب استان در حال اجراست.

کد مطلب: ۱۰۵۰۰۲۱
لینک کوتاه کپی شد
۴۵ پروژه آموزشی با ۹۵۰ میلیارد اعتبار در جنوب استان در حال اجراست

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، احمد مرادی در نشست خبری با بیان اینکه در سال گذشته با هزینه ۸۰ میلیارد ریال؛ یک هزار و ۴۰۰دستگاه کولر گازی خریداری و در مدرسه‌های این استان نصب شد، افزود: در چهار سال اخیر به همت مسئولان و کمک خیران، پنج هزار و ۵۵۴ دستگاه افزایش کولر در مدارس استان نصب شده، افزود: با توجه به شرایط اقلیمی استان بوشهر و نیاز مبرم کلاس‌های درس به وسایل سرمایشی، این استان به ۲هزار و ۳۰۰دستگاه کولر گازی دیگر نیاز دارد.

مرادی اضافه کرد: در زمینه تامین وسایل گرمایشی نیز با توجه به شرایط خاص استان بوشهر تاکنون یک هزار و ۹۱۱دستگاه بخاری تابشی، ۳۸موتورخانه و سه هزار و ۴۸۳رادیوتور در مدرسه‌ها و خوابگاه‌های دانش‌آموزی این استان نصب شده‌است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر گفت: سال گذشته سهم مشارکت خیران حقیقی و حقوقی در اجرای پروژه‌ها ۵۱ میلیارد تومان بود که با ۲۰ درصد افزایش انتظار می‌رود امسال به ۶۰میلیارد تومان برسد.

مرادی اضافه کرد: استانداردسازی پروژه‌های نوار ساحلی تنگستان از اولویت‌های این اداره کل در سال جاری است.

وی ادامه داد: در استان بوشهر مدرسه خشتی و گلی نداریم؛ اما تنها چند مدرسه سنگی داریم که شناسایی شده و براساس برنامه ریزی صورت گرفته باید در قالب طرح مقاوم سازی، این مدرسه‌ها بازسازی و نوسازی شود.

مرادی اظهار کرد: هرچند متناسب با فعالیت پتروشیمی‌ها در جنوب استان بوشهر جمعیت دانش‌آموزی هر روز در این مناطق افزایش می‌یابد؛ اما تلاش شده با مشارکت این شرکت‌ها و مناطق نفت خیز مشکل کمبود فضای آموزشی در این شهرستان‌ها برطرف شود.

وی یادآور شد: پتروشیمی های مستقر در جنوب استان ۴۵پروژه آموزشی با ۹۵میلیارد تومان اعتبار در دست ساخت دارند که بخشی از این پروژه ها در مهر و بخشی در دهه فجر سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

مرادی گفت: در شهرهای شمالی استان بوشهر شامل گناوه و دیلم به دلیل مشارکت خوب خیران بومی مشکل چندانی در زمینه کمبود فضای آموزشی وجود ندارد؛ اما بیشترین مشکل در بخش مرکزی، دشتستان، دشتی و تنگستان است که انتظار می‌رود با مشارکت خیران این مشکلات برطرف شود.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی‌های لازم بلند، کوتاه و میان مدت برای برطرف کردن مشکلات فضای آموزشی در استان بوشهر انجام شده؛ اما متناسب با اعتبارات مصوب تخصیص‌ها صورت نمی‌گیرد به همین دلیل برخی از برنامه‌ها محقق نمی‌شود.

مرادی اضافه کرد: در زمان حاضر ۸۴۰ کلاس درس در قالب ۱۱۰پروژه با ۲۴۰میلیارد تومان اعتبار در دستور این اداره کل است که ۶۲پروژه آن با ۳۷۰کلاس درس امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: از سال ۹۲تا ۹۸، یکهزار و ۱۵۱کلاس درس در قالب ۳۰۵پروژه با زیربنای ۱۶۷هزار و ۵۲۰ متر مربع در استان بوشهر احداث و به آموزش و پرورش تحویل شد که از این مجموع ۶۱۱ کلاس درس در قالب ۱۵۵پروژه با زیربنای ۷۸هزار و ۹۲۸مترمربع با کمک خیران انجام شده‌است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار