علی شهری خبر داد

قول رئیس شورای شهر برای کمک به شهرداران در راستای ساخت حداقل یک مدرسه در مناطق

تهران (پانا) - مراسم افتتاح 2 فضای آموزشی در مناطق 2 و 10 تهران با حضور محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش، مهراله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، علی شهری مدیرکل نوسازی مدارس تهران و جمعی از مسئولان مربوطه عصر امروز برگزار شد. 

کد مطلب: ۱۰۵۰۰۱۱
لینک کوتاه کپی شد
قول رئیس شورای شهر برای کمک به شهرداران در راستای ساخت حداقل یک مدرسه در مناطق

مدیرکل نوسازی مدارس تهران در مراسم کلنگ زنی مجموعه ورزشی پردیسان در منطقه ۲ به تشریح جزئیات ساخت مجتمع آموزشی علامه طباطبایی در منطقه ۱۰ اشاره کرد و گفت: این پروژه در منطقه 10 تهران برای چهار دوره تحصیلی پیش بینی شده است و در زمینی به مساحت زمین ۵۷۰۰ متر مربع ساخته خواهد شد و پیش از این مدرسه قبلی تحت عنوان نصیر محل تحصیل سه وزیر اسبق آموزش و پرورش بوده است.

مدیر کل نوسازی مدارس استان تهران بیان کرد: این پروژه آموزشی با زیر بنای ساختمان اصلی ۱۲ هزار متر مربع است که زیربنای ساختمان‌های جانبی ۵۰۰ متر مربع بوده و تعداد مقاطع تحصیلی ۳ پایه، تعداد مقطع کلاس ابتدایی ۲۴ کلاس، تعداد مقطع کلاس متوسطه اول ۱۵ کلاس، تعداد مقطع کلاس متوسطه دوم ۱۵ کلاس و تعداد 3 سالن اجتماعات است.

وی تاکید کرد: این پروژه در سال ۸۹ آغاز شده و مقرر شده است تا مهر ۹۹ به مرحله افتتاح برسد و اکنون در مرحله ۸۰ درصد پیشرفت کاری است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران درباره سرانجام پیشنهاد شورای شهر برای ساخت مدرسه در هر منطقه از تهران بیان کرد: این موضوع پیشنهاد شورای آموزش و پرورش تهران به شورای شهر بود که با توجه به اینکه مهندس هاشمی عضو شورای آموزش و پرورش هم است، قول داد کمک کند تا شهرداران مناطق حداقل یک مدرسه در مناطق خود بسازند.

وی ادامه داد: به عنوان پیگیری مصوبات شورای آموزش و پرورش یکی از مطالبات ما این موضوع خواهد بود.

شهری بیان کرد: البته برای جبران فضاهای آموزشی پیش‌تر قرار بر این بود تا طبق طرحی که با حضور استاندار تهران و مرحوم حافظی رئیس فقید جامعه خیرین مدرسه‌ساز طراحی کرده بودیم، 12 هزار کلاس درس را در برنامه‌ای پنج ساله تحویل دهیم که این بازه زمانی از سال گذشته آغاز شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران بیان کرد: 25 درصد اعتبار این طرح از منابع دولتی، 25 درصد از محل فروش خود منابع آموزش و پرورش و تبدیل به احسن آنها و 25 درصد آن از منابع خیرین حقیقی و حقوقی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار