وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

تامین مالی ۱۲ پروژه حمل‌ونقلی از طریق عرضه در بورس

تهران (پانا) - وزیر راه و شهرسازی از واریز تسهیلات حمایتی شرکت‌های حمل و نقلی زیان‌دیده از کرونا تا پایان اردیبهشت‌ماه خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۵۰۰۰۵
لینک کوتاه کپی شد
تامین مالی ۱۲ پروژه حمل‌ونقلی از طریق عرضه در بورس

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه آیین بهره‌برداری از ۵۶ دستگاه ناوگان ریلی تولید داخل در جمع خبرنگاران حاضر شد و در پاسخ به سوالی در خصوص بسته‌های حمایتی برای حمایت از فعالان حمل و نقل زیان‌دیده از کرونا گفت: براساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا واریز تسهیلات حمایتی اشخاص در اولویت اول بود و سپس نوبت شرکت‌ها می‌رسد که تا پایان اردیبهشت تسهیلات حمایتی شرکت‌ها نیز واریز خواهد شد. به زودی از سوی بانک عامل پیامک تشکیل پرونده برای شرکت‌ها ارسال می‌شود و به تدریج واریزی آنها نیز صورت خواهد گرفت.

او همچنین از تامین مالی ۱۲ پروژه ریلی و آزادراهی از طریق بازار سرمایه خبر داد و افزود: هم‌اکنون در حال مذاکره با سازمان بورس هستیم تا با جذابیت این طرح‌ها از یک سو و مقبولیت عمومی بازار سرمایه از سوی دیگر، این تأمین مالی انجام شود. در خصوص نحوه عرضه نیز چند الگو داریم که یکی از آنها عرضه سهام هر پروژه به شکل صندوق پروژه‌ای مستقل و دیگری به صورت ایجاد صندوق پروژه تجمیعی است.

اسلامی درباره نامه رئیس اتاق بازرگانی ایران مبنی بر تردد آزادانه کامیون‌های ترکیه‌ای در ایران علی‌رغم ممنوعیت ورود کامیون‌های ایرانی به اروپا از مسیر ترکیه، خاطرنشان کرد: این موضوع چندان فراگیری ندارد چون هر کشوری پروتکل خاص خود را در خصوص مبارزه با کرونا اعمال می‌کند. در حال حاضر تبادلات مرزی با ترکیه در بخش ریلی فعال است. در بخش جاده‌ای نیز کامیون‌های ترکیه‌ای که وارد کشور شده‌اند، انگشت شمار بوده‌اند. بنابراین اقدام ما متقابل بوده و یک طرفه نیست.

او در بخش دیگری از این مراسم با اشاره به الزام رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در انواع شقوق حمل و نقل اظهار داشت: شرکت‌های هواپیمایی ملزم به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در داخل هواپیماها هستند و تمام پروازها باید با ۶۰ درصد ظرفیت هواپیماها انجام شود. هر ایرلاینی که این پروتکل‌ را رعایت نکند متخلف است و سازمان هواپیمایی باید با این شرکت برخورد داشته باشد.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه موضوع فاصله‌گذاری هوشمند در تمام شبکه‌های ریلی، هوایی و جاده‌ای لازم‌الاجرا است و جزئیات این پروتکل‌های بهداشتی به تمام شرکت‌ها ابلاغ شده است، درباره مشکلاتی که در کنسلی پروازها ایجاد شده نیز گفت: اکثر هزینه کنسلی پروازها به مردم پرداخت شده است.

او گفت: بعضا افرادی بدون قرارداد با ایرلاین‌ها و شرکت‌های فروش بلیت خرید کرده‌اند یا عده‌ای در خارج از کشور به صورت اینترنتی خرید کرده‌اند که در حال بررسی این موارد هستیم تا هرچه سریع‌تر هزینه کنسلی این موارد هم به مردم پرداخت شود. با ستاد ملی مبارزه با کرونا هم توافق کردیم تا بسته حمایتی به شرکت‌های مسافری و فروش بلیت ارائه شود تا برای پرداخت هزینه‌های کنسلی بلیت به مردم مشکل نقدینگی نداشته باشند.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه شرکت‌های فعال در حمل و نقل مدعی هستند که بسته حمایتی هنوز به دست آنها نرسیده است و در صورت تاخیر ناچار به تعدیل نیرو می‌شوند، گفت: اولویت ما در ارائه بسته‌های حمایتی، افراد و اشخاص هستند. در ابتدا این بسته‌های حمایتی به افراد داده می‌شود و پس از آن شرکت‌ها این بسته حمایتی را دریافت می‌کنند.

اسلامی از پرداخت و ارائه بسته‌های حمایتی به تمام شرکت‌های شناسایی شده تا پایان اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: در روزهای آینده تمام شرکت‌های واجد شرایط پیامک دریافت بسته حمایتی را دریافت می‌کنند و پس از آن این شرکت‌ها به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند تا مراحل پرداخت تسهیلات انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار