بازدید وزیر آموزش و پرورش از مجتمع در حال ساخت منطقه ۱۰

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش عصر امروز از پروژه درحال ساخت در منطقه ۱۰ بازدید کرد.

کد مطلب: ۱۰۴۹۹۵۶
لینک کوتاه کپی شد
بازدید وزیر آموزش و پرورش از مجتمع در حال ساخت منطقه ۱۰

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش عصر امروز به همراه مهراله رخشانی‌مهر معاون وزیر و رئیس نوسازی مدارس کشور، علی شهری مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران از مدرسه درحال ساخت علامه طباطبایی منطقه ۱۰ بازدید کرد.

این مجتمع آموزشی برای دختران و پسران با دو ورودی مجزا ساخته خواهد شد که در ۳ مقطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و دوم طراحی شده است.

این مجتمع، سالن مطالعه ۷۰۰ متری، ۶ آزمایشگاه و ۱۳ هزار مترمربع زیربنا دارد. همچنین دارای ۵ طبقه سالن ورزشی است این مجتمع یک مدرسه تخریب بازسازی است که تلاش می‌شود برای مهر امسال بازگشایی شود.

محسن حاجی میرزایی در روند بازدید خود از این مدرسه گفت: امیدواریم این پروژه که سابقه دیرینه دارد تا آغاز سال تحصیلی آماده شود. این منطقه پرجمعیت با تراکم بالایی است که ساخت این مدرسه در این منطقه مطلوب است.

وی ادامه داد: ترکیبی و چند دوره‌ای بودن این مدرسه خوب است جز سیاست‌های ما نیز توسعه این مدارس است که از هرجهت امتیازهای بیشتری نسبت به سایر مدارس دارند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: از اهتمام پیشکسوتان این مدرسه تشکر می‌کنم امیدوارم در شروع سال تحصیلی جدید مراسم افتتاح این مدرسه برگزار شود و در این منطقه بدرخشد زیرا این مدرسه جز مدارسی است که اشخاص بزرگی از این مدرسه بیرون آمدند علت حضور من این بود از مکانی که بزرگان تعلیم و تربیت در آن تربیت شدند بازدید کنم.

کلنگ زنی هنرستان تربیت بدنی در منطقه ۲ از دیگر برنامه‌های وزیر آموزش و پرورش بود که علی شهری مدیرکل نوسازی مدارس تهران در این مراسم گفت: این مجموعه در زمینی به مساحت ۶ هزار متر مربعی در منطقه ۲ تهران با حضور وزیر کلنگ‌زنی و عملیات ساخت آن به سرعت آغاز شد. امیدواریم تا پایان سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: این مجموعه ورزشی می‌تواند به توسعه سرانه فضاهای ورزشی کشور که در حدود ۰/۱ متر است، کمک کند.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش نیز در آیین کلنگ‌ زنی این هنرستان با اشاره به پایین بودن سرانه فضای آموزشی و ورزشی در شهر تهران گفت: سرانه فضای تربیت بدنی استان تهران ۱۲ سانتی متر مربع و آموزش و پرورش منطقه ۲ تهران ۹،۵ سانتی متر مربع است بنابراین امیدواریم با افتتاح این پروژه‌ها سرانه فضای آموزشی و ورزشی این منطقه و شهر تهران افزایش یابد و این هنرستان بتواند به صورت فرا منطقه‌ای نیازهای مناطق اطراف این هنرستان را پوشش دهد.

این هنرستان در زمینی به مساحت ۶ هزار مترمربع و با زیربنای ۲۷۰۰ متر مربع با پیش بینی سالن استخر و تربیت بدنی احداث خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار