هشدار رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛

استفاده از ماسک در هنگام خروج از منزل را جدی بگیرید

شیراز(پانا) - رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر استفاده از ماسک برای جلوگیری از شیوع بیماری هنگام خروج از منزل تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۰۴۹۹۵۴
لینک کوتاه کپی شد
استفاده از ماسک در هنگام خروج از منزل را جدی بگیرید

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رییس دانشگاه با تاکید بر استفاده از ماسک برای جلوگیری از شیوع بیماری در فارس، گفت: اگر مردم به توصیه های بهداشتی و مراقبتی توجه نکنند، کرونا در خانواده ها بیشتر ماندگار است.

دکتر «مهرزاد لطفی» افزود: با وجود موفقیت‌های چشمگیر مجموعه سلامت فارس در راستای مبارزه با کروناویروس، متاسفانه مردم در سطح شهر از ماسک استفاده نمی‌کنند که این موضوع موجب ماندگاری و شیوع این ویروس در خانواده ها می شود.

او با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی در رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، همچنین نقش مهم اطلاع‌رسانی دستگاه‌های اجرایی به ویژه صدا و سیما، عنوان کرد: استفاده نکردن مردم از ماسک و رعایت نکردن دیگر موازین بهداشتی مانند رعایت فاصله مناسب با افراد در صورت حضور در اجتماع، خود زنگ خطری است که تمامی تلاش مجموعه بهداشت و درمان را از بین می‌برد.

تبادل تجربه در مراکز درمانی شهرستان‌های فارس با استقرار کارشناسان ویژه کووید۱۹، کارشناسان بهداشت و تیم واکنش سریع از سوی بازرسان و ارزیابان دانشگاه، از دیگر تاکیدات رییس دانشگاه در این نشست بود.

او با تاکید بر تداوم نظارت بر آزمایشگاه‌های تشخیصی کروناویروس در استان، افزود: تیمی از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعزام شد تا دستورالعمل‌ها و آموزش‌های موردنیاز را به این مراکز ارایه دهد.

لطفی، با قدردانی از تلاش کارگروه علمی مبارزه با کروناویروس، تاکید کرد: آمارها نشان می‌دهد که تلاش کادر درمانی بخش مراقبت‌های ویژه درگیر با کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان ثمربخش بوده است.

در این نشست هر یک از معاونان و مدیران ارشد دانشگاه به بیان توضیحاتی درباره اقدامات انجام شده حوزه خود در راستای بسیج ملی مبارزه با کرونا در فارس پرداختند.

شصت و چهارمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹، صبح امروز، دهم اردیبهشت در دفتر ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با حضور معاونان، مدیران و مسوولان ارشد دانشگاه برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار