برگزاری جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان تهران در شهرستان قرچک

قرچک (پانا) - فرماندار قرچک از افتتاح پروژه‌های مختلف عمرانی، صنعتی و کشاورزی قرچک در سال ۹۹ و ایجاد اشتغالزایی مستقیم برای بیش از یک‌هزار نفر خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۴۹۹۲۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان تهران در شهرستان قرچک

به گزارش فارس، بهمن خطیبی فرماندار شهرستان قرچک در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان تهران که به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران در محل فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان قرچک برای تسهیل و رفع موانع تولید نیازمند توجه استانی است.

او ادامه داد: شهرستان قرچک با جمعیتی بالغ بر سیصدهزار نفر یکی از شهرستان‌های پرتراکم استان تهران است که ۸۶درصد مردم آن شهرنشین و مابقی در روستا زندگی می‌کنند.

فرماندار قرچک بیان کرد: تا پایان سال ۹۹ پروژه‌های مختلفی در حوزه عمرانی، صنعت و کشاورزی در قرچک افتتاح خواهد شد که برای بیش از ۱۰۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می‌کند.

خطیبی افزود: به استناد سند توسعه شهرستان، احداث دهکده سفال و بوم‌گردی، بورس مصالح ساختمانی و تغییر الگوی کشت و آبیاری ازجمله پیشران‌های توسعه منطقه محسوب می‌شوند.

این مقام مسئول عنوان کرد: ساماندهی سه لکه صنفی صنعتی کارا، حسنک و صالح‌آباد از سال گذشته با جدیت در دستور کار قرارگرفته همچنین ازجمله مشکلات و کاستی‌های شهرک صنعتی قرچک نیز مشکلات اسناد مالکیتی، راه دسترسی، اجرای تصفیه‌خانه و تأمین زیرساخت‌های اساسی دیگر است که امیدواریم در سال جهش تولید به نتایج خوبی در این خصوص برسیم.

خطیبی بیان کرد: لیست واحدهایی که بر اثر کرونا دچار آسیب شده‌اند احصاء شده تا با استفاده از تمهیدات و راهکارهایی که دولت اندیشیده همچنین حمایت‌های مسئولین استانی و همت مضاعف مسؤولان شهرستانی از مشکلات آن‌ها کاسته شود.

او خاطر نشان کرد: با توجه به حدود کم زمین‌های کشاورزی و محدودیت منابع آب سعی بر این است که کشاورزی را بتوانیم از فضای باز به فضای گلخانه انتقال دهیم تا کشت گلخانه افزایش پیدا کند.

فرماندار قرچک بابیان اینکه در پروژه‌های اقتصاد مقاومتی برآوردهای لازم انجام‌شده و باید به جمع‌بندی برسیم، تصریح کرد: این شهرستان به دلیل نبود زمین برای توسعه و زیرساخت‌های شهرک صنعتی با مشکل روبرو است و احداث پست برق جدید و ارتقاء ولت برقی مطالبه ما است.

خبرنگار: مریم قنبری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار