شرایط شرکت در دریافت جایزه 200 هزار دلاری آیسسکو اعلام شد

تهران (پانا) - دبیرکل کمیسیون ملی آیسسکو در جمهوری اسلامی ایران شرایط شرکت در دریافت جایزه 200 هزار دلاری آیسسکو را اعلام کرد.

کد مطلب: ۱۰۴۹۸۸۴
لینک کوتاه کپی شد
شرایط شرکت در دریافت جایزه 200 هزار دلاری آیسسکو اعلام شد

به گزارش روابط عمومی امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور، دبیرکل کمیسیون ملی آیسسکو، درخصوص شرایط و جزئیات دریافت جایزه 200 هزار دلاری آیسسکو برای کشف داروی موثریا واکسن کرونا، که پیش از این اعلام شده بود، گفت: این جایزه در پاسخ به درخواست سازمان جهانی بهداشت از جامعه جهانی مبنی بر«استفاده ازهر فرصتی برای ریشه کنی، مهار، مبارزه و تأخیر در انتشار ویروس و کاهش تأثیر آن» از طرف سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی جهان اسلام (آیسسکو) تعیین شده است.

وی درخصوص نحوه شرکت برای اخذ این جایزه و انتخاب برندگان گفت: انتخاب برنده جایزه از سوی کمیته گزینش صورت خواهد گرفت که مرکب از رئیس: مدیر کل آیسسکو، دو نماینده از سازمان‌های تخصصی بین‌المللی، چهار دانشمند منتخب از دانشگاه‌های پیشرو و مراکز تحقیقاتی شناخته شده است.

کریمی افزود: مقر دبیرخانه کمیته گزینش، در شهر رباط، پادشاهی مراکش است و برای دریافت جایزه، نامزدها می‌توانند به‌صورت پژوهشگر مستقل و یا گروهی از محققان یا مؤسسه تحقیقاتی که یک روش درمانی مؤثر یا واکسن بیماری را کشف کرده باشد، ثبت‌نام کنند و در این رابطه باید پرونده کامل شامل مواردی مانند تکمیل فرم نامزدی جایزه موجود دروب سایت www.icesco.org، گزارش مفصلی از کشف، خلاصه پیشینه تحصیلی و خدمتی( CV )محقق مستقل یا گروهی از محققان، در مورد موسسه تحقیقاتی، CV متخصص علمی ارشد، ثبت اختراع با تایید نهاد حقوقی ذیصلاح رسمی، تمام اسناد فنی حاکی از ادعای کشف(3 توصیه نامه برای حمایت از نامزدی)، باشد و معرفی نامزدها به آدرس award@icesco.orgارسال شوند.

دبیرکل کمیسیون مل آیسسکو، در خصوص مراحل نامزدی و گزینش برندگان نهایی افزود: دراین رابطه، سازمان آیسسکو باید به این موارد توجه کند؛ 1. آیسسکو تا اواسط آوریل 2020 فراخوانی رسمی برای نامزدها، شامل شرایط و ضوابط جایزه همراه با فرم فراخوان را اعلام خواهد کرد. 2. محقق مستقل، گروهی از محققان یا موسسه تحقیقاتی که ادعای ارائه روش درمانی مؤثر یا واکسن ویروس کرونا را دارد، 3. باید پرونده کامل خود را با کلیه مستندات به دبیرخانه کمیته ارسال کند. سپس کمیته گزینش برای بررسی صحت ادعا تشکیل جلسه خواهد داد، و می‌تواند از مقامات بهداشتی ملی، سازمان بهداشت جهانی یا هر نهاد مورد نظر خود دراین زمینه نظرخواهی کند. 4. کمیته گزینش سپس براساس موارد فوق، تصمیم به اعطای جایزه به پژوهشگرمستقل، گروهی ازمحققان یا موسسه تحقیقاتی خواهد کرد. 5. مدیرکل آیسسکو تصمیم کمیته را به برنده اعلام خواهد کرد.

کریمی در پایان افزود: مراسم اهدای جایزه در دفترمرکزی سازمان در رباط (مراکش) و با حضور برنده، اعضای کمیته گزینش و سازمان‌های همکار برگزار می‌شود و تعدادی از دانشمندان و محققان نیز در این مراسم دعوت خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار