بیانیه سازمان بسیج دانش‌آموزی درباره شبکه شاد

تهران (پانا) - سازمان بسیج دانش‌آموزی درباره شبکه اجتماعی دانش‌آموزی (شاد) بیانیه داد.

کد مطلب: ۱۰۴۹۸۷۶
لینک کوتاه کپی شد
بیانیه سازمان بسیج دانش‌آموزی درباره شبکه شاد

بیانیه سازمان بسیج دانش‌آموزی درخصوص شبکه شاد به شرح زیر است:

«بسمه‌تعالی

«حتی یک دانش آموز از تحصیل محروم نمی شود» وزیر محترم آموزش و پرورش 08/ 02/1399

با توجه به تاثیرات منفی ناشی از کرونا ویروس بر حوزه های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، علمی و آموزشی کشورهای جهان وآثار سوء این ویروس در حوزه های مذکور، شاهد آن هستیم که این ویروس بعضی از حوزه ها یاد شده را در این کشور ها تضعیف و یا حتی به تعطیلی کشانده است.

یکی از این حوزه ها، فضای آموزشی اعم از آموزش عالی یا آموزش در مدارس است .بر این اساس طبیعی است که آثار ناشی از این ویروس در فضای آموزش عالی و آموزش و پرورش ایران اسلامی نیز باعث تعطیلی نسبی فضای آموزشی کشور شود.اما در این میان بر خلاف روال برخی از کشورها نه تنها فضای آموزشی وتعلیم و تربیت در کشور ما تعطیل نشده است بلکه با تلاش ها و مجاهدت ها مسئولین ساعی وخدوم آموزش وپرورش کشور، با وجود همه ی مشکلات ودشواری ها ، توانستند از دل تهدیدات و این دشواریها بارقه ی امیدی ایجاد نمایند و این تهدیدات را تبدیل به فرصت نمایند و این معلمین با اخلاص و جهاد گر همچون مدافعان جهاد گر درعرصه بهداشت و سلامت، خوش درخشیدند و نگذاشتند فضای آموزش وپرورش کشور به تعطیلی کشانده شود.

مسئولین محترم آموزش و پرورش با تلاش های شبانه روزی و پیگیری های مجدانه توانستند در این شرایط، بخشی از نیاز های آموزشی دانش آموزان را از طریق صدا وسیما ی جمهوری اسلامی ایران وبخشی دیگر را از طریق ارسال بسته های آموزشی و قسمت عمده ی دیگر آن را از طریق شبکه شاد برای اکثر دانش آموزان کشور ارائه نمایند. اگر چه که ممکن است در این فرآیند آموزشی ایراداتی و نواقصی وجود داشته باشد که البته خود مسئولین دلسوز آموزش و پرورش نیز کتمان نمی کنند ولی نکاتی که در اینجا منصفانه باید به آنها پرداخت و حائز اهمیت است ؛ از این قرار هستند:

1-روحیه جهادی وزیر محترم آموزش وپرورش وهمکاران ایشان در پیگیری دلسوزانه بر تعطیل نشدن فضای آموزشی به گونه ای که در جلسات متعدد ایشان تاکید دارند : «حتی یک دانش آموز از آموزش محروم نمی شود»

2-تلاش مسئولین آموزش و پرورش ومعلمین گرامی جهت ارائه دروس آموزشی از طریق صدا و سیما که در این مدت، شناسایی وسازماندهی معلمینی که بتوانند نکات آموزشی را از طریق صدا وسیما به دانش آموزان منتقل نمایند ،به نوبه خود کار قابل توجهی است.

3-تلاش شبانه روزی در جهت راه اندازی و ایجاد شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد) برای اکثر دانش آموزان سراسر کشور اگر چه که خود مسئولین محترم آموزش و پرورش به برخی از ایرادات این شبکه واقفند ولی منصفانه این است که طبق آمار ثبت شده در آن بیش از 60 درصد از دانش آموزان سراسر کشور در این شبکه ثبت نام نموده اند ومهمتر اینکه فضای آموزشی تعطیل نیست بلکه جاری وساری است.

البته علیرغم ضعف در همکاری یا عدم همکاری برخی از شرکت های فعال در عرصه های فضای مجازی با وزارت آموزش وپرورش بنابه دلایل مختلف در این شرایط حساس، نکته مهم این است که راه اندازی شبکه شاد با تاکید بر توان و ظرفیت و دانش بومی کشور خودمان انجام شده است و این جای تبریک وخدا قوت هم به مجریان این طرح و هم به مسئولین محترم آموزش و پرورش دارد.

4-اگر چه ممکن است این شبکه نواقصی داشته باشد که البته خود مسئولین آموزش و پرورش نیز بر این موضوع واقفند ولی منصفانه اگر بنگریم محاسن زیادی دارد که قابل توجه است، از جمله این محاسن می توان به موارد زیر اشاره کرد: 1-بیش از 70 درصد دانش آموزان و معلمان در این شبکه فعال هستند .2-فضای امن آموزشی.3 - محیط آموزشی انحصاری برای مجموعه تعلیم وتربیت کشور.4- راه اندازی کانال برای اولیاء ومربیان. 5- توجه به امور و برنامه های پرورشی در این شبکه.6- توجه ویژه وتلاش های مسئولین آموزش وپرورش کشور به امر آموزش در فضای مجازی.7- راه اندازی بزرگترین شبکه آموزشی در کشور.8 - ایجاد وراه اندازی شبکه شاد بر اساس توان داخلی واتکاء بر شرکت های داخلی که فقط نگاه اقتصادی ندارند.9- ایجاد این زیر ساخت وتلاش در جهت رفع نواقص احتمالی برای بحران های احتمالی در آینده.10- امکان ارزیابی از کلاسها.11- صرفه جویی وانضباط مالی در استفاده از این شبکه.

5- تلاش در جهت ایجاد فضای آموزشی برای بقیه دانش آموزانی که به دلایل مختلفی نمی توانند از شبکه شاد استفاده نمایند از طریق: 1-برقرای کلاس ها وآموزش حضوری در مناطق به اصطلاح سفید با رعایت قواعد و دستور العمل های بهداشتی.2-ارسال بسته های آموزشی برای دانش آموزان .3- ادامه آموزشها از طریق رسانه ملی و برنامه ریزی های دیگر در این زمینه.

شایان ذکر است در این شرایط ومقطع زمانی که آثار این پدیده زیستی بر اکثر مناطق کشور وجهان مستولی شده است و برخی حوزه ها را با بحران مواجه نموده است ،برای برون رفت از مشکلات ناشی از این پدیده که به تبع آن فضای آموزشی کشور را نیز تحت تاثیر خود قرار داده، انتظار است که همه با هم دست در دست هم دهیم به مهر، میهن خویش را کنیم آباد.

البته در مقابله وپیشگیری از کرونا، مردم بصیر وانقلابی کشورمان در کنار مسئولین بار دیگر به جهانیان نشان دادند که با نگاه به ارزش ها الهی و انقلابی صحنه های بی بدلیل را در خدمت رسانی به حادثه دیدگان از این ویروس خلق نمودند.

در کدام کشور از جهان عده ای حاضرند داوطلبانه جانباختگان کرونایی را تغسیل و تدفین نمایند؟

در کدام کشور از جهان اقشار مختلف مردم به صورت خود جوش معابر ومدارس و... را ضدعفونی می کنند وبصورت شبانه روز در کارگاه های تولید ماسک ومواد ضد عفونی کننده و... فعالیت می نمایند؟

در کدام کشور از جهان مردم با میل ورغبت خود به همسایگان ومردم شهر ودیار خور درصورتی که خود نیاز مند اند کمک می کنند؟

در کدام کشور از جهان همه ی مردم یکصدا و یکدل با بحران ها مقابله می کنند؟

بی شک در دل این بحران ها فرصت هایی است که باید با درایت وتدبیر از این فرصت ها نهایت بهره برداری را داشت وبه گفته ی آن سفرکرده عزیز تر از جان (حاج قاسم سلیمانی) فرمانده دلها ،شرطش آن است که نترسیم وهمواره به یاد خدا باشیم.

به هرتقدیر، فضای آموزشی کشور نیز تحت تاثیر پیامد های ناشی از کرونا قرار گرفته است وتلاش های مسئولین محترم آموزش و پرورش در این زمینه قابل تکریم است ولی روحیه ی همدلی وایثار، نقد دلسوزانه ومنصفانه وکمک های فکری ، مادی و معنوی می تواند باعث کم شدن و رفع نواقص وایرادات احتمالی شود ، تا ان شاء الله به یاری الهی عطر وبوی ماه مهر ونشاط وشادابی به مدارس برگردد و خداوند متعال به خاطر این تعامل سازنده وتعاون مبتنی بر ارزش های الهی، آثار سوء ناشی از این پدیده زیستی را از کشور اسلامی مان دور نماید.

در پایان ضمن گرامی داشت هفته معلم، دست همه معلمن عزیز که پایه ریز تمدن نوین اسلامی هستند را می بوسیم واز همه ی معلمان عزیز و دانش آموزان بصیر و انقلابی استدعا دارد که نهایت همراهی و همکاری را با مسئولین محترم آموزش و پرورش داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار