تمدید اجباری ۶ ماهه اجاره‌نامه‌ غیر قانونی است

تهران (پانا) - عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس می‌گوید تصویب آئین نامه اجبار موجران به تمدید ۶ ماهه قراردادهای اجاره مسکن با اصل شرعی و قانونی حق مالکیت در تناقض است.

کد مطلب: ۱۰۴۹۸۵۸
لینک کوتاه کپی شد
تمدید اجباری ۶ ماهه اجاره‌نامه‌ غیر قانونی است

به گزارش خانه ملت، علیم یارمحمدی با اشاره به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی به دولت برای تصویب آئین نامه اجبار موجران به تمدید ۶ ماهه قراردادهای اجاره مسکن، گفت: به نظر می‌رسد که این رویکرد با اصل شرعی و قانونی حق مالکیت در تناقض باشد، وزارتخانه باید راه کار چند بعدی را طراحی کند که با تمدید چند ماهه قرارداد، مالک به منافع مالی مورد نظر دست یابد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قطعاً اجرای سیاست‌های حمایتی از مستأجران در شرایط کنونی از جمله تمدید ۶ ماهه قراردادهای اجاره مسکن بسیار مثبت و قابل قبول است، زیرا در دو ماه اخیر با شیوع بیماری کرونا و تعطیلی کسب و کارها و مشاغل، بسیاری از مردم و مستأجران توان افزایش میزان اجاره و ودیعه مسکن را ندارند.

وی گفت: البته در شرایط کنونی این نگرانی وجود دارد که برخی از مالکان و موجران به دلیل شیوع بیماری کرونا و افزایش تورم و مشکلات اقتصادی نسبت به افزایش نرخ اجاره ماهانه و ودیعه مسکن اقدام کنند، از این رو اجرای دستور العمل هایی مانند تمدید ۶ ماهه قراردادهای اجاره مسکن می‌تواند این برنامه را خنثی کند.

یارمحمدی ادامه داد: در بحث تمدید ۶ ماهه قراردادهای اجاره مسکن قطعاً باید منافع مالکان نیز مورد توجه قرار گیرد، از این رو دولت باید سازوکاری را برای تأمین منافع مالی مالکان طراحی کند تا افراد از اجرای دستور العمل جدید متضرر نشوند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس افزود: قطعاً در نشست هفته آینده این کمیسیون، موضوع تمدید ۶ ماهه قراردادهای اجاره مسکن مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت تا تمام ابعاد فنی، کارشناسی و قانونی آن مورد رسیدگی قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار