مدیر کل آموزش و پرورش البرز: کمبود فضای آموزشی در البرز جدی گرفته شود

کرج (پانا) - در نشست مشترک مدیرکل آموزش و پرورش و نوسازی و تجهیز مدارس استان البرز بر رفع مشکل کمبود فضای آموزشی دراین استان تاکید شد.

کد مطلب: ۱۰۴۹۸۴۷
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش البرز: کمبود فضای آموزشی در البرز جدی گرفته شود

به گزارش ایرنا، سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش البرز در این نشست گفت: بررسی وضعیت فضاهای آموزشی، مدارس در حال ساخت و میزان کمبود فضاهای آموزشی دراین استان نیاز به برگزاری نشست های تخصصی دارد.

او از کمبود فضای آموزشی به عنوان مهمترین مشکل آموزش و پرورش البرز یاد کرد و گفت: این کمبود موجب تراکم بالای کلاس های درس و دونوبته شدن مدارس در استان شده است.

قاسمی خاطرنشان کرد: ۳۸۴ واحد آموزشی استان البرز دو نوبته است، در حالی که برای استفاده بهینه از فضا به خصوص برای برگزاری کلاس های فوق برنامه فرهنگی، تربیتی و یا آموزشی مدارس باید یک نوبته باشند.

وی علت افزایش تراکم کلاس ها در البرز را ناشی از مهاجرت گسترده دانست و اضافه کرد: این افزایش ناخواسته استان را به سوی دونوبته شدن مدارس سوق داد.

مدیر کل آموزش و پرورش البرز با بیان اینکه البرز به ساخت ۱۷۷ واحد آموزشی جدید دارد، اضافه کرد: ۳۸ درصد مدارس فرسوده استان نیز نیازمند تخریب و مقاوم سازی است.

وی به استاندارد بین المللی سرانه فضای آموزشی به ازای هر نفرکه ۸.۵ متر مربع است اشاره کرد و افزود: میانگین کشور در این خصوص ۵.۱۸ متر مربع است.

قاسمی ادامه داد: سرانه فضای آموزشی استان در سال ۹۷، ۳.۲۸ بود که با ساخت فضاهای جدید آموزشی طی دو سال اخیر این عدد دراستان البرز به ۳.۸ مترمربع رسیده است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس البرز هم در این نشست گفت: در استان البرز ۱۷ هزار و ۵۰۰ کلاس درس وجود دارد که باید به محلی امن برای فعالان سنگر تعلیم و تربیت تبدیل شوند.

محمد دلاوریان با اشاره به اینکه ۳۵ درصد فضاهای آموزشی این استان فرسوده است که برای ایمن سازی آن ها نیاز به مشارکت خیرین نیک اندیش در کنار تخصیص اعتبارات دولتی داریم.

وی بیان کرد: ۱۵۰ مدرسه درالبرز در اولویت ایمن سازی قرار گرفته است.

دلاوریان خاطرنشان کرد: برای ساخت مدارس در شهرک های مسکونی استان نیاز به مشارکت شهرداری ها داریم.

وی تصریح کرد: پیمانکاران تعاونی های مسکن متاسفانه به وظیفه خود در ساخت فضای آموزشی در شهرک های مسکونی عمل نکرده اند.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس البرز یادآور شد: سالانه بر تعداد دانش آموزان این استان افزوده می شود به گونه ای که هرسال ۴۰۰ کلاس درس جدید و مجهز باید در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد.

وی تاکید کرد: امسال شاهد رشد چشمگیر اعتبار عمرانی برای ساخت مدرسه در البرز هستیم اما به دلیل فقر فضای آموزشی در استان نیاز به همراهی مدیران دستگاهای اجرایی و مشارکت خیرین داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار