رخشانی‌مهر خبر داد

اهدای ۲۱ النگوی یک مادر البرزی برای مدرسه‌سازی

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور اعلام کرد مادری از استان البرز ۲۱ النگوی خود را برای مدرسه‌سازی اهدا و خیّر دیگری مبلغ ۲.۵ میلیارد تومان این النگوها را خریداری کرد تا برای مدرسه سازی هزینه شود.

کد مطلب: ۱۰۴۹۸۳۷
لینک کوتاه کپی شد
اهدای ۲۱ النگوی یک مادر البرزی برای مدرسه‌سازی

به گزارش فارس، مهراله رخشانی‌مهر در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به نقش خیرین مدرسه ساز و اینکه تعطیلی مدارس فرصتی برای تعمیر جزئی و اساسی مدارس ایجاد کرده است، گفت: این تعمیرات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود همچنین پروژه‌های در دست احداث هم با سرعت خوبی در حال اجراست.

وی با اشاره به روند ساخت و ساز مدارس، گفت: منابع مدرسه‌سازی متنوع است و شامل اعتبارات از محل ملی، استانی (اعتبارات دولتی) و خیرین مدرسه‌ساز است و تشکل قوی به نام جامعه خیرین مدرسه ساز در کنارمان داریم که عمری بیش از ۲ دهه دارد و در کنار دولت به مدرسه‌سازی پرداخته است.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور اضافه کرد: جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور تاکنون بیش از ۱۳۰ هزار کلاس درس را ساخته و تحویل ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها دادند و میانگین مدارسی که از سوی خیرین ساخته شده ۲۰ درصد مدارس کشور را شامل می‌شود.

رخشانی‌مهر با بیان اینکه سرانه فضاهای آموزشی در شرایط فعلی 5.2 متر مربع و سرانه مطلوب 8.4 متر مربع تخمین زده است، اشاره کرد: باید ۳ متر مربع به فضاهای موجود اضافه کنیم در عین حال ۱۰ استان کشور کمتر از سرانه فضای آموزشی هستند و باید نگاه ویژه به آنها داشته باشیم.

وی تأکید کرد: فضاهای آموزشی ساخته شده طی سال‌های اخیر فضاهای مقاوم با معماری دارای هویت ایرانی اسلامی هستند و در دولت اخیر به موضوع مدرسه سازی توجه شد به طوری که اعتبارات در سال ۹۶، ۸۰۰ میلیارد تومان بود که ۵۰ درصد آن محقق شد و این رقم برای ۹۹ به بیش از ۶ هزار میلیارد تومان رسیده است علاوه بر آن سال گذشته شاهد تعهد 1500 میلیارد تومانی خیرین مدرسه ساز بودیم.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور بیان کرد: باید توجه داشته باشیم که خیران صرفا افراد متمول نیستند بلکه گاهی افرادی با درآمد متوسط در مدرسه‌سازی مشارکت کردند، اخیرا در سیستان و بلوچستان مادری از استان البرز ۲۱ النگوی خود را برای مدرسه سازی اهدا کرد و خیّر دیگری مبلغ ۲.۵ میلیارد تومان این النگوها را خریداری کرد و این مبلغ برای مدرسه‌سازی هزینه می‌شود؛ همچنین این النگوها هم به موزه خیرین مدرسه ساز اهدا شد.

رخشانی‌مهر با اشاره به اینکه آیین‌نامه‌هایی برای ساخت فضاهای آموزشی و پرورشی داریم، گفت: سال گذشته ۱۸ استخر ورزشی را تحویل آموزش و پرورش استان‌ها دادیم همچنین ۱۵۰ سالن ورزشی به طور مستقل به دانش‌آموزان اختصاص یافت.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور ادامه داد: در مدارس با جمعیت دانش‌آموزی بالا، داشتن سالن ورزشی ضرورت دارد و در مدارس دخترانه بر داشتن سالن ورزشی سرپوشیده تأکید دارد، بر همین اساس سال ۹۸ ساخت هزار زمین چمن مصنوعی را در دستور کار قرار دادیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار