مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران خبر داد:

جهش 14 درصدی تولید مس اندی در ایام کرونا

تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران می گوید با وجود تعطیلی‌های اجباری در بخش پشتیبانی و پیمانکاری و عدم دادوستد بسیاری از شرکت‌های پایین دست برای کنترل و مقابله با ویروس کرونا در نهایت با همت پرسنل سخت‌کوش و فداکار صنعت مس موفق به رشد 14 درصدی در تولید مس آندی شدیم.

کد مطلب: ۱۰۴۹۸۳۰
لینک کوتاه کپی شد
جهش 14 درصدی تولید مس اندی در ایام کرونا

به گزارش وزارت صنعت معدن تجارت، اردشیر سعدمحمدی با اعلام این خبر و با بیان اینکه به‌رغم شیوع این ویروس از ابتدای اسفندماه، با جدیتی زیاد اقدامات پیشگیرانه‌ای در سطح مجتمع‌ها انجام دادیم تا تولید که مهم‌ترین دغدغه و موضوع حیاتی کشور و مقام معظم رهبری است متوقف نشود، گفت: تا پایان فروردین‌ماه سال 99 تولید مس آندی شرکت مس از مجتمع‌های مس سرچشمه و خاتون‌آباد، درمجموع 30‌هزار و 690تن بوده است که در برابر برنامه تعریف‌شده 26 هزار و 855 تنی، رشد 14درصدی داشته است.

به گفته وی همچنین تا پایان فروردین‌ماه سال جاری شرکت مس موفق به تولید 17هزار و 961 تن کاتد و 25 هزار و 112 تن مس محتوی معدنی شده است.

مدیرعامل شرکت مس با بیان این‌که تولید کنسانتره مس نیز طی این دوره‌ زمانی، رشد 1درصدی را تجربه کرده است، گفت: در طی این مدت، شرکت مس 102‌هزار و 907‌تن کنسانتره مس تولید کرده است.

سعدمحمدی ادامه داد: همچنین برداشت سنگ سولفوری نیز تا پایان نخستین‌ ماه سال جاری از مجتمع‌های مس سرچشمه، میدوک و سونگون به عدد 4‌میلیون و 357‌هزار تن رسید است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته و با هدف افزایش ظرفیت تولید، اقدامات و سرمایه‌گذاری‌های خوبی در زمینه تعریف طرح‌های توسعه‌ای جدید و همچنین نوسازی سیستم تولید انجام دادیم، بیان کرد: قطعاً در سال جاری با همت تمام پرسنل سخت‌کوش صنعت مس شاهد جهش تولید در شرکت مس خواهیم بود و همان‌طور که در سال گذشته موفق به خلق رکوردهای خوب در حوزه تولید و فروش شدیم امسال هم رکوردهای ماندگار و بی‌سابقه‌ای در همه حوزه‌ها خلق خواهیم کرد.

رشد 66 درصدی فروش قطعی شرکت مس نسبت به مدت مشابه سال قبل

به گفته سعدمحمدی همچنین شرکت مس در 1 ماهه منتهی به فروردین‌ماه 1399 از فروش محصولات خود 558 میلیارد تومان درآمد قطعی کسب کرد که در صورت‌‌های مالی فررودین‌‌ماه لحاظ شده است و این درآمد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 66 درصدی داشته است.

وی با تأکید بر اینکه بنا به برخی دلایل بخشی از فروش فروردین‌ماه شرکت مس در صورت‌مالی این ماه ذکر نشده است گفت: مقدار 10.820 تن مس کاتد و مقدار 160 تن سولفور مولیبدن مجموعاً به مبلغ 744 میلیارد تومان در بورس کالا به فروش رفته که با توجه به عدم بارگیری در فروردین‌ماه در فروش ماه بعد لحاظ خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار