توقیف خودروهای بالای ۱۰ میلیون ریال جریمه

تهران (پانا) - رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا گفت: رانندگانی که جرایم آن‌ها بیش از ۱۰ میلیون ریال است، نسبت به پرداخت آن اقدام کنند چرا که براساس قانون توقیف می‌شوند.

کد مطلب: ۱۰۴۹۷۹۴
لینک کوتاه کپی شد
توقیف خودروهای بالای ۱۰ میلیون ریال جریمه

به گزارش سایت پلیس، سرهنگ محمدحسن ابراهیم‌پور با اعلام این خبر، اظهار کرد: براساس تبصره ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی آن دسته از رانندگانی که مبلغ جرایم رانندگی آن ها بیش از ۱۰ میلیون ریال باشد، مشمول توقیف فیزیکی و سیستمی می‌شوند.

وی ادامه داد: برابر این قانون رده‌های عملیاتی درون و برون شهری پلیس راهور نیروی انتظامی به محض رویت چنین خودروهایی، موظف به توقیف وسیله نقلیه در استان‌های کشور هستند تا این جرایم پرداخت شود.

این مقام انتظامی اضافه کرد: رانندگان می‌توانند از طریق سامانه اینترنتی راهور ۱۲۰ و سامانه پیامکی ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ و همچنین مراجعه حضوری به دفاتر پلیس +۱۰ از میزان تخلفات خودروی خود مطلع شوند.

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا گفت: رانندگان وسائط نقلیه‌ای که مرتکب تخلفات رانندگی حادثه‌ساز می‌شوند علاوه بر اعمال جریمه رانندگی نمره منفی اخذ می‌کنند و در سوابق گواهینامه رانندگی آنان در سامانه اجرائیات ثبت می‌شود.

وی افزود: در صورت تکرار تخلفات یادشده و به حدنصاب رسیدن ۳۰ نمره منفی در مرحله اول، گواهینامه آنان به مدت سه ماه ضبط و از رانندگی محروم می‌شوند.

سرهنگ ابراهیم پور خاطرنشان کرد: برابر تبصره ۲ ماده ۷ همین قانون در صورتی که متخلف به مدت ۶ ماه از زمان آخرین تخلف منجر به نمره منفی مرتکب هیچ یک از تخلفات راهنمایی و رانندگی نشود همه نمرات منفی ناشی از تخلفات ارتکابی گذشته بدون اثر می‌شود و تخلفات بعدی وی به عنوان تخلف اول او محسوب می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار