هجوم مردم به بورس خوب است، یا بد؟

تهران (پانا) - مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه معتقد است، استقبال مردم از بازار سرمایه، باعث کاهش تورم و کنترل التهاب بازارهای اقتصادی دیگر خواهد شد.

کد مطلب: ۱۰۴۹۷۸۲
لینک کوتاه کپی شد
هجوم مردم به بورس خوب است، یا بد؟

به‌گزارش ایسنا، زهرا دفتری با اشاره به استقبال قابل توجه مردم برای سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه، گفت: ورود این حجم از نقدینگی به بورس پیامدهای مثبت و منفی دارد که اگر بخواهیم به پیامدهای مثبت بپردازیم مهمترین آن کنترل تورم است.

وی ادامه داد: حجم عظیمی از نقدینگی در دست مردم وجود دارد که هر بار به سمت یک بازار می‌رود و باعث ایجاد التهاب و تورم در آن بازارها از جمله بازار طلا و سکه، ارز، مسکن، خودرو و... می‌شود و هدایت این منابع و نقدینگی به بازار سرمایه می‌تواند عاملی برای جلوگیری از التهاب بازارهای دیگر و جلوگیری از ایجاد تورم در آنها باشد.

وی مزیت دیگری ورود نقدینگی‌ به بازار سرمایه را افزایش سرمایه و تامین نقدینگی برای بسیاری از شرکت‌ها و واحدهای تولیدی اعلام کرد و افزود: شرکت‌ها می‌توانند از این طریق تولیدات خود را رونق دهند.

مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه از پیامدهای منفی ورود تعداد زیادی از افراد که آگاهی و دانش کافی نسبت به بازار سرمایه ندارند هم یاد کرد و گفت: بسیاری از سرمایه‌گذاران جدید اطلاعاتی از فراز و نشیب‌های بازار سرمایه ندارند و این امر بسیار خطرناک است.

دفتری با بیان اینکه برخی افراد فقط روزهای مثبت‌ بورس را می‌بینند و تجربه‌ای از رکودهای این بازار ندارند، یادآور شد: این افراد باید بدانند ممکن است نه تنها انتظاراتی که از بازار سرمایه دارند محقق نشود، بلکه بخشی از سرمایه اولیه خود را نیز از دست بدهند و ممکن است بعد از این فراز و رشد صعودی، نشیب هم به دنبال آن باشد.

مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه به تازه‌واردهای بورس توصیه کرد حتما دانش و اطلاعات کافی را کسب کنند و افزود: خرید سهامی که رشد قیمت بسیار زیادی داشته و این رشد توجیه اقتصادی ندارد، به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

دفتری از تازه‌واردان خواست بیشتر سهامی که هنوز جای رشد دارد و نسبت به نرخ تورم و افزایش قیمت دلار هنوز رشد منطقی نداشته را انتخاب کنند و اضافه کرد: حدود 70 درصد سهام موجود در بازار چنین شرایطی را دارد و هنوز به رشد منطقی خود نرسیده‌ است.

وی درباره عرضه اولیه‌های بازار بورس در سال‌جاری نیز گفت: عرضه اولیه‌ها به افزایش عمق بازار کمک کرده و باعث می‌شود بتوانیم در برابر افزایش تقاضایی که در بازار سرمایه وجود دارد، افزایش عرضه را هم داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار