خلیج فارس نامی ماندگار از حاکمیت همیشگی ایران بر این آبراه است

بوشهر(پانا) - استاندار بوشهر اعلام کرد خلیج فارس نامی ماندگار برای این پهنه آبی پر افتخار و سندی درخشان از حاکمیت همیشگی ایران بر این آبراه است که بواسطه اقتدار، ایثار و فداکاری مرزنشینان بویژه مردمان این استان در تاریخ به ثبت رسیده‌است.

کد مطلب: ۱۰۴۹۷۶۴
لینک کوتاه کپی شد
خلیج فارس نامی ماندگار از حاکمیت همیشگی ایران بر این آبراه است

به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند روز چهارشنبه در پیامی به مناسبت ۱۰ اردیبهشت روز ملی خلیج فارس افزود: خلیج فارس بخشی از هویت تاریخی، فرهنگی و حاکمیتی این دیار به حساب می‌آید.

وی بیان کرد: دهم اردیبهشت، روز ملی خلیج فارس برای همه ایران به‌ویژه مردم استان بوشهر، یادآور رشادت، پایمردی، وطن پرستی و جانفشانی دلیر مردان و حماسه سازانی همچون شهیدان رئیسعلی دلواری و مهدوی‌ها و همه مرزداران غیوری است که در طول تاریخ از این پهنه آبی پاسداری کرده و دشمنان و متجاوزان را ناامید کردند.
گراوند اضافه کرد: همه ما امروز مفتخریم که این دریا سرشار از نعمت و برکت با نام زیبای فارس مزین و مردم ایران از مزایای فراوان تجاری، صیادی، گردشگری و ذخایر نفت و گاز و منافع استراتژیک آن بهره برده و می‌برند.
وی در این پیام با ادای احترام به مقام شهدا و ایثارگرانی که در طول تاریخ از این پاره وطن دفاع و پاسداری کرده‌اند، ۱۰ اردیبهشت روز ملی خلیج فارس را به همه مردم ایران و بویژه مردم استان بوشهر تبریک گفته است.
۱۰ اردیبهشت سالروز اخراج پرتغالی‌ها از تنگه هرمز و خلیج‌فارس در ایران روز ملی خلیج‌فارس نام‌گذاری شده‌است

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار