دانشمند ایرانی بازداشت شده توسط آمریکا در زندان به کرونا مبتلا شد

تهران (پانا) - سیروس عسگری؛ دانشمند ایرانی که توسط آمریکا بازداشت شده، در زندان الکساندریای آمریکا به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده است.

کد مطلب: ۱۰۴۹۷۳۱
لینک کوتاه کپی شد
دانشمند ایرانی بازداشت شده توسط آمریکا در زندان به کرونا مبتلا شد

به گزارش گاردین، سیروس عسگری، دانشمند و استاد ایرانی که در یک زندان آمریکا به سر می‌برد و هفته‌هاست گزارش‌هایی درباره برخورد نامناسب با وی منتشر می‌شود به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده است. این خبر را وکلا و اعضای خانواده وی منتشر کرده‌اند. وی که ماه مارس به وضعیت نامناسب و برخورد غیرانسانی در زندان اعتراض کرده بود، به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در زندان اداره مهاجرت آمریکا از سایرین جدا شده است.

اعضای خانواده این دانشمند ۵۹ ساله خواهان انتقال وی به یک مرکز درمانی هستند. عسگری که از بیماری‌های تنفسی نیز رنج می‌برد، سال گذشته در یک دادگاه مرتبط با تحریم‌های ایران از اتهامات تبرئه شد اما آمریکا همچنان بر نگهداری وی در زندان و یا جلوگیری از بازگشتش به ایران اصرار دارد.

به گزارش پانا، سیروس عسگری استاد دانشکده مواد دانشگاه صنعتی شریف که از سال 2017 بدون ارتکاب جرمی در کشور آمریکا در بازداشت است، اخیرا در مصاحبه‌اش با گاردین از وضعیت بهداشتی بد زندان الکساندریا و خطر ابتلا به کرونا گفته است. عسکری گفته اگر شرایط تغییر نکند ممکن است افراد زیادی در این زندان جان خود را از دست بدهند. برای مثال گفته است در زندان ماسک و ضدعفونی‌کننده نیست و حتی ماسکی که خود او داشته را از او گرفته بودند.

وی پس از شروع محاکمه‌اش در 2017 ویزایش باطل شد. بعد از پایان محاکمه این بار توسط پلیس مهاجرت آمریکا و به دلیل نداشتن ویزا بازداشت شد و تاکنون در بازداشت نگه داشته است و اجازه خروج از زندان را ندارد. حتی با درخواستی که برای دیپورت شدن به ایران داشته موافقت نشده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار