مدیریت در آموزش و پرورش باید از جنس مشارکت باشد

قزوین (پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت مدیریت کردن در آموزش و پرورش با هرجای دیگر تفاوت دارد و این تفاوت ناشی از این است که نیروی انسانی در این سیستم دارای فضائل اخلاقی و علمی فراوانی هستند، بنابراین مدیریت در یک محیط علمی باید از جنس مدیریت مشارکتی باشد.

کد مطلب: ۱۰۴۹۷۲۶
لینک کوتاه کپی شد
مدیریت در آموزش و پرورش باید از جنس مشارکت باشد

حسنعلی اصغری در جلسه مدیران متوسطه آموزش و پرورش ناحیه دو قزوین، ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات، پیشاپیش هفته بزرگداشت مقام معلم را تبریک گفت و یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری و ۵۸ شهید معلم استان قزوین را گرامی داشت.

وی افزود: ناحیه دو در بین نواحی ۱۴ گانه دارای ظرفیت کم نظیری است. ویژگی های مهم آن، نیروی انسانی شاخص، توانمند، باتجربه و دانش محور است که باید آن را قدر بدانیم و از حضور این همکاران بیش از پیش بهره مند شویم.

اصغری ادامه داد: مدیریت کردن در آموزش و پرورش با هر جای دیگر تفاوت دارد و این تفاوت ناشی از این است که نیروی انسانی در این سیستم دارای فضائل اخلاقی و علمی فراوانی هستند، بنابراین مدیریت در یک محیط علمی باید از جنس مدیریت مشارکتی باشد.

این مسئول تصریح کرد: رویکرد ما در آموزش و پرورش رویکرد مشارکتی و همراهی است و باید از اندیشه ها و افکار افراد اهل فکر در مباحث مدیریتی استفاده کنیم.

وی با اشاره به تحول در آموزش و پرورش اظهار کرد: برای تحول ایجاد کردن در یک سیستم، الزاماتی وجود دارد که مولفه تحول در این سیستم تصمیم گیری مشارکتی و ایجاد شرایط تصمیم سازی است. مدیران زمانی می توانند تصمیمات درستی اتخاذ کنند که تصمیم سازی صورت گرفته باشد و از نظرات افراد کارشناس و خبره استفاده کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از تشکیل کارگروه مشورتی تحول و بهسازی خبر داد و گفت: این کارگروه متشکل از هشت کمیته است که هر کمیته از ۱۵ الی ۲۵ نفر از اعضای متفکر و خلاق تشکیل می شود.

اصغری بیان کرد: شیوع ویروس کرونا را یک تهدید نبینید بلکه آن را یک فرصت تلقی کنید.

وی شبکه اجتماعی دانش‌آموزان (شاد) را یک فرصت دانست و گفت: درست است که این شبکه نواقصی دارد ولی برای گسترش بزرگترین پلتفرم کشور با همکاری شما نواقص آن را رفع می کنیم که در آینده بتوانیم از آن بهترین بهره را ببریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در ادامه اخلاق مداری مدیریت علمی و برنامه محوری را سه پایه اساسی الگوی مدیریت اسلامی دانست و بیان کرد: اگر این سه مولفه را مورد توجه قرار دهیم می توانیم با همکاری هم کارهای بزرگی انجام دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار