زمان برگزاری هندبال انتخابی المپیک اعلام شد

تهران (پانا) - فدراسیون جهانی هندبال زمان برگزاری مسابقات هندبال انتخابی المپیک را که به علت شیوع کرونا ویروس به تعویق افتاده بود، اعلام کرد.

کد مطلب: ۱۰۴۹۷۲۵
لینک کوتاه کپی شد
زمان برگزاری هندبال انتخابی المپیک اعلام شد

براساس برنامه‌ای که پیش از شیوع کرونا ویروس تنظیم شده بود، قرار بود مسابقات هندبال انتخابی المپیک 2020 در دو بخش زنان و مردان ماه آوریل ( فروردین و اردیبهشت 99) برگزار شود، اما پس از شیوع جهانی این ویروس، با دستور فدراسیون جهانی این مسابقات به تعویق افتاد.

اما شب گذشته سایت رسمی فدراسیون جهانی هندبال زمان برگزاری مسابقات انتخابی المپیک در دو بخش مردان و زنان را اعلام کرد که بر این اساس مسابقات انتخابی مردان روزهای 12 تا 14 مارس 2021 ( 22 تا 24 اسفند 99 ) با همان میزبان‌های قبلی برگزار خواهد شد.

در گروه‌بندی این رقابت‌ها 12 تیم جهان در سه گروه به مصاف هم خواهند رفت و در پایان مرحله گروهی، 2 تیم برتر هر گروه به المپیک می‌روند. براساس قرعه‌کشی که سال 2019 انجام شده بود، در گروه A و به میزبانی نروژ، تیم‌های ملی هندبال نروژ، برزیل، شیلی و کره جنوبی قرار گرفتند. در گروه B هم تیم‌های ملی فرانسه، کرواسی، تونس و پرتغال قرار دارند که میزبانی این گروه بر عهده فرانسه است. اما در گروه C و به میزبانی آلمان، تیم میزبان باید با سوئد، اسلوونی و الجزایر رقابت کند.

پیش از این در مسابقات جام جهانی و مسابقات قهرمانی قاره‌ها، تیم‌های ملی هندبال دانمارک، آرژانتین، بحرین، اسپانیا، مصر و ژاپن به عنوان میزبان رقابت‌ها جواز حضور در المپیک را بدست آورده بودند. تیم ملی هندبال ایران هم در مسابقات آسیا به رده پنجم رسیده بود تا نتواند به المپیک برسد.

همچنین براساس اعلام سایت فدراسیون جهانی هندبال، مسابقات هندبال زنان انتخابی المپیک هم 19 تا 21 مارس ( 21 اسفند 99 تا اول فروردین 1400) برگزار خواهد شد. در این رقابت‌ها هم مانند مسابقات مردان 12 تیم حضور دارند که در 3 گروه قرار گرفته و از هر گروه 2 تیم به المپیک می‌رسند.

در قرعه‌کشی این رقابت‌ها و در گروه A به میزبانی اسپانیا، تیم ملی میزبان در کنار تیم‌های ملی سوئد، سنگال و آرژانتین قرار دارد و تیم‌های ملی هندبال روسیه، صربستان، قزاقستان و مجارستان دیدارهای گروه B به میزبانی مجارستان را برگزار می‌کنند. در گروه C هم که میزبانی آن به مونته‌نگرو رسیده است، تیم‌های ملی نروژ، مونته‌نگرو، رومانی و تایلند حضور دارند.

پیش از این در مسابقات جام جهانی و انتخابی قاره‌ها در کنار ژاپن به عنوان میزبان المپیک، تیم‌های ملی هندبال زنان فرانسه، برزیل، کره جنوبی، آنگولا و هلند جواز حضور در المپیک را بدست آورده بودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار