حسین خنیفر: رمضان، تجلی رحمت الهی و تداوم آن در طول سال است

تهران (پانا) - رئیس دانشگاه فرهنگیان، رمضان را تجلی رحمت الهی دانست و تاکید کرد ماه رمضان در میان ماه‌های سال از برجستگی و ویژگی خاص برخوردار است. دراین ماه می‌توان با کسب تقوای ویژه الهی از آثار و برکات آن در طول زندگی بهره برد.

کد مطلب: ۱۰۴۹۷۲۴
لینک کوتاه کپی شد
حسین خنیفر: رمضان، تجلی رحمت الهی و تداوم آن در طول سال است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، حسین خنیفر رئیس دانشگاه، در نشست مجازی این دانشگاه با حضور معاونان و روسای پردیس سراسر کشور در مکان سالن شهید چمران، با تبریک ماه رمضان ابراز امیدواری کرد این ماه با عمل به تکالیف الهی، ایامی مبارک برای همگان باشد.

خنیفر، با بیان جمله‌ای کلیدی و ارزشمند از مقام معظم رهبری افزود: ماه مبارک رمضان از جمله ایامی است که با ورود به آن، حالتی روحانی و معنوی بر جامعه حکمفرما می‌شود. این معنویت به اندازه‌ای است که مقام معظم رهبری از آن به عنوان قطعه‌ای از بهشت یاد می‌کند. بهشتی که خداوند از سر لطف در جهنم سوزان دنیا به بندگانش ارزانی داشته است.

وی، در ادامه با بیان سخنی از بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) اشاره کرد: بنا به فرمایش ایشان، ما محتاج به اصلاح هستیم، محتاج به تهذیب نفس هستیم، تا آن دم آخر ما محتاجیم. پیغمبرها هم محتاجند. انبیاء بزرگ هم محتاجند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، با اشاره به فهم انبیاء از احتیاج خود تاکید کرد: انبیای بزرگ ما احتیاج خود را فهمیدند و دنبالش عمل کردند. ولی ما به دلیل این که حجاب داریم نتوانستیم بفهمیم و به تکالیف خود عمل کنیم.

وی، ماه رمضان را در میان ماه‌های سال برخوردار از ویژگی خاص دانست و گفت: ماه رمضان فرصتی مناسب برای روزه و عبادت و معنویت است. در این ماه باید اخلاق، رفتار و صفات انسانی را در خود بیش از پیش زنده و فعال نگه داشت و با کسب تقوای خاص از آثار و برکات آن در طول زندگی بهره برد.

خنیفر، دعوت همگان به میهمانی خدای متعال، نزول قرآن آخرین کتاب الهی، اثرات معنوی و درمانی روزه، شعائر الله، عروج حضرت عیسی (ع)، شب قدر، استجابت دعا، استعانت از روزه، ایجاد ملکه صبر و تقرب و تعظیم خدا را از ویژگی‌های خاص ماه رمضان از دیدگاه قرآن کریم برای انسان برشمرد و ادامه داد: با نازل شدن مهم‌ترین و اصلی‌ترین کتاب هدایت از سوی خداوند در این ماه مسلمانان باید به سبب این نعمت بزرگ شکرگزار خدا باشند و ماه رمضان را با گرفتن روزه به عنوان ایام الله گرامی دارند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، ماه رمضان را ماهی مبارک و سرشار از برکت معرفی و عنوان کرد: در این ماه شرایطی برای انسان فراهم می‌آید که در دیگر ماه ها کمتر فراهم است. چرا که با استعانت از روزه و توجه خاص الهی، استجابت دعا قطعی است.

وی، وجود شب قدر در ماه رمضان را زمانی استثنایی برای بشر دانست و افزود: در این ایام فرصتی برای فرد مهیا می‌شود تا بتواند مقدرات خویش را با دعا، استغفار و توبه و توسل دگرگون و سرنوشتی دیگر برای خود رقم بزند.

وی، از روزه به عنوان یکی از اموری یاد کرد که با ایجاد صبر در انسان، نیک فرجامی را برای وی به همراه دارد.

خنیفر، در پایان بر برکت شب و روز ماه رمضان تاکید و اشاره کرد: انسان می‌تواند بیشترین بهره را از این ماه برای کسب تقوای الهی و آثار آن ببرد و خود را به درگاه خدا نزدیک سازد. چرا که شب‌های آن دارای برکت است و درهای آسمان به ویژه در شب‌های قدر برای بهره گیری از هر خواسته‌ای باز است و خداوند بزرگ در این شب‌ها پاسخگوی بندگانش است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار