ائتلاف انسان دوستانه جهانی آیسسکو برای کمک به کاهش انتشار ویروس کرونا

دبیر کل کمیسیون ملی آیسسکو در جمهوری اسلامی ایران از ائتلاف انسان دوستانه جهانی آیسسکو( کمپین 50میلیون دلاری) برای کمک به کاهش انتشار ویروس کرونا خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۴۹۷۰۱
لینک کوتاه کپی شد
ائتلاف انسان دوستانه جهانی آیسسکو برای کمک به کاهش انتشار ویروس کرونا

به گزارش روابط عمومی مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور، غلامرضا کریمی دبیرکل کمیسیون ملی آیسسکو با اعلام این خبر گفت: سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی جهان اسلام، آیسسکو، تمام توان خود را بسیج کرده است تا در متوقف کردن همه‌گیری ویروس کرونا سهیم باشد و در این راستا تلاش‌های برجسته و قابل توجهی به انجام رسانده است.

وی ادامه داد: این سازمان اقدام به تشکیل یک ائتلاف انسان دوستانه جهانی برای مبارزه با انتشار کرونا کرده است تا اثرات کنونی و آینده این ویروس را در جهان اسلام کاهش داده و متوقف کند. این ائتلاف، که در قالب یک کمپین 50 میلیون دلاری فعالیت خود را آغاز کرده و مورد استقبال گسترده سازمان‌ها و مؤسسات بین‌المللی قرارگرفته است، با هدف کمک به کشورهای فقیر ایجاد شده تا از انتشار این ویروس جلوگیری کرده و بر این بحران غلبه کنند.

به گفته کریمی، فعالیت‌های این ائتلاف دربرگیرنده پروژه‌های میدانی مکمل، برنامه‌های اجرایی، راهبردهای آینده نگر برای جهان اسلام و شرکت‌های تأمین مالی است تا جهان اسلام را قادر سازد با چالش‌های موجود، در خلال همه‌گیری ویروس و بعد از آن، مقابله کند و برخی از برنامه‌های آن شامل، ارائه تجهیزات هوشمند و فناورانه آموزش از راه دور به کشورهای عضو، تأسیس آزمایشگاه‌های تست غربالگری ویروس کرونا، ساخت دستگاه‌های ارزان قیمت تهویه و ضدعفونی و تأسیس صندوقی برای تأمین بودجه طرح‌ها و برنامه‌هاست.

دبیرکل کمیسیون ملی آیسسکو از سازمان‌ها، نهادها، شرکت‌ها، بانک‌ها و سایر فعالان حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی و بشردوستانه کشورمان دعوت کرد تا به این ائتلاف بپیوندند و در این حرکت عظیم جهان اسلام در مبارزه با این بلای خطرناک سهیم باشند.

کریمی اضافه کرد: شرح کامل اهداف، برنامه‌ها، و فعالیت‌های این ائتلاف بر روی سایت آیسسکو به آدرس www.icesco.org و نسخه فارسی آن نیز در سایت مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور و کمیسیون ملی آیسسکو به آدرس‌های https://mbm.medu.ir و https://isesco.medu.ir قابل دسترسی است و کمیسیون ملی آیسسکو در سعادت آباد، میدان فرهنگ، به شماره تلفن‌های 22066573 و 09127386461 آمادگی دارد تا نام و مشخصات علاقه‌مندان به پیوستن به این ائتلاف را دریافت و به سازمان آیسسکو در مراکش اعلام کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار