مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقى در تشریح برنامه های هفته معلم عنوان کرد:

تجلیل از معلمان منتخب آذربایجان شرقی از طریق ارتباط ویدیو کنفرانس با وزیر آموزش و پرورش

تبریز (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقى از ارتباط ویدیو کنفرانس با وزیر آموزش و پرورش و تجلیل از معلمان منتخب استان همزمان با هفته معلم در تالار معلم تبریز خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۴۹۶۹۳
لینک کوتاه کپی شد
تجلیل از معلمان منتخب آذربایجان شرقی از طریق ارتباط ویدیو کنفرانس با وزیر آموزش و پرورش

جعفر پاشایی در تشریح برنامه های گرامیداشت هفته معلم، ضمن گرامی‌داشت یاد و نام معلم بزرگ، استاد شهید علامه مرتضی مطهری، هفته معلم را نماد پاسداشت از مقام والاى آحاد فرهنگیان دانست و گفت: باید متواضعانه و خالصانه زحمات و خدمات معلمان را گرامی بداریم چرا که معلم نماد خوبی هاست که در مضامین دینی به والاترین شکل توصیف شده است.

او در رابطه با اهمیت و ضرورت تکریم معلمان گفت: علاوه بر توصیه ها و آموزه های دینی و اعتقادی و تاکید اسناد بالادستی همانند سند تحول بنیادین و بخشنامه های وزارتی، تلاش های جهادگرانه معلمان و معلم یاران در نقش آفرینی در فضای آموزش های مجازی به مانند کادر درمان پزشکی شایسته قدردانی و ارزش گذاری است.

اقدامات بنیادین و ماندگار استان در جهت تکریم و حفظ شأن و حرمت معلمان

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقى با اشاره به اقدامات بنیادین و ماندگار استان در جهت تکریم و حفظ شأن و حرمت معلمان در توسعه مراکز رفاهى و ارتقاء سطح معیشتى معلمان گفت: در این راستا کلینیک دندانپزشکى فرهنگیان و باشگاه پیشکسوتان و بازنشستگان فرهنگی در سال 98 با حضور مقام عالی وزارت به بهره بردارى رسید.

پاشایی با اشاره به ضرورت تغییر روند اجرای برنامه های هفته معلم امسال، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا، برنامه های امسال غیرحضوری و البته متنوع و ابتکاری با روش و رویه های جدید و نو برگزار می شوند.

او توجه به بعد رضایت مندی عموم معلمان، برجسته کردن فعالیت ها و تلاش های معلمان، مدرسه محوری و مشارکت آحاد مردم در امر تکریم را از رویکرد های اصلی ستاد بزرگداشت هفته معلم عنوان کرد و گفت: اولیاء و دانش آموزان با توسعه گفتمان تکریم مقام معلم، پویش های سپاس معلم، استفاده از ظرفیت سایر ارگان ها و ادارات و انتشار و اطلاع رسانی اخبار در اعتلای فرهنگ عمومی و اجتماعی کردن تکریم مقام معلم نقش پررنگی دارند.

برگزاری ویدئو کنفرانس با رییس جمهوری/ کلنگ زنی پروژه 1000 واحد مسکونی فرهنگیان

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقى در ادامه با بیان این که برنامه های هفته معلم از روز چهارشنبه دهم اردیبهشت ماه در استان آغاز می شود، گفت: همزمان با این روز، نماینده محترم ولی فقیه در استان و استاندار محترم به رسم دیرینه و به مناسبت هفته معلم پیام تبریک صادر می کنند و همچنین پروژه 1000 واحد مسکونی فرهنگیان تبریز در شهر جدید سهند کلنگ زنی می شود.

پاشایی ادامه داد: روز پنج شنبه، یازدهم اردیبشهت ماه همراه با آذین بندی و نصب بنر در میادین و محیط های شهری و تلویزیون های دیجیتال شهری خواهد بود و همچنین در این روز ویدئو کنفرانس با مقام عالی وزارت در تالار معلم تبریز ساعت 8 صبح برگزار می شود و منتخبین معلمان استان تجلیل خواهند شد.

او افزود: برگزاری ویدئو کنفرانس با ریاست محترم جمهوری و جلسه شورای آموزش و پرورش استان در استانداری و صدور و ارسال لوح سپاس و تبریک مجازی برای همه فرهنگیان استان از طریق اتوماسیون اداری از برنامه های روز شنبه سیزدهم اردیبهشت ماه هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقى اضافه کرد: ویدئو کنفرانس استانی با مناطق و نواحی و ویدئو کنفرانس رئیس محترم مجلس با استان ها به ترتیب روز یک شنبه ساعت 11 و روز دوشنبه در تالار معلم تبریز برگزار می شوند.

فعالیت پویش های داوطلبانه و مجازی جامعه محور سپاس معلم

پاشایی گفت: اجرای سرودهای دانش آموزی میدانی (خیابانی و محله ای)، تماس و دلجویی با خانواده های معظم شهدا، متوفی و بازنشسته فرهنگی، فعالیت پویش های داوطلبانه و مجازی جامعه محور سپاس معلم و پویش سپاس معلم آذربایجان در فضای مجازی از جمله برنامه هایی هستند که در طول هفته معلم ادامه خواهند داشت.

او بیان کرد: فراخوان آثار تولیدی و ابتکاری محتوای الکترونیکی و دلنوشته های فرهنگیان استان از روز شنبه ششم اردیبهشت ماه آغاز شده و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقى تصریح کرد: برنامه هاى هفته معلم امسال با رویکرد جامعه محوری، مدرسه محوری و جامعیت و یکپارچگی تکریم خانواده فرهنگیان در طول سال برگزار خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار