رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر:

بسته های آموزشی مکتوب و صوتی در اختیار دانش آموزان با نیازهای ویژه قرار می گیرد

بوشهر(پانا) - رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر گفت در روزهای تعطیلی کرونایی بسته های آموزشی مکتوب و صوتی در اختیار دانش آموزان با نیازهای ویژه قرار می گیرد.

کد مطلب: ۱۰۴۹۵۸۳
لینک کوتاه کپی شد
بسته های آموزشی مکتوب و صوتی در اختیار دانش آموزان با نیازهای ویژه قرار می گیرد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، نصرالله نوروزی با تاکید بر حق برخورداری همه دانش آموزان از آموزش و پرورش مطلوب اظهار کرد: آموزش و پرورش استثنایی در راستای ایجاد و توسعه عدالت آموزشی بنا نهاده شده است.

وی با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در کشور و تعطیلی مدارس افزود: در شرایط فعلی که همه مدارس تعطیل است و امر آموزش از طریق فضای مجازی پیگیری می شود، باید دانش آموزان با نیازهای ویژه در این فرایند به صورت خاص مورد توجه قرار گیرند.

نوروزی با بیان اینکه لزوم رعایت شرایط بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی حاکم بر جامعه به دلیل شیوع ویروس کرونا، کلاس های درس دانش‌آموزان استثنایی را نیز تعطیل کرده است، گفت: تلاش همکاران در مجموعه اداری و مدارس، استمرار فرایند یاددهی و یادگیری در قالب آموزش از راه دور و با تاکید بر ارائه خدمات آموزشی و توانبخشی در بستر فضای مجازی بوده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر به شبکه اجتماعی آموزشی دانش آموزان (شاد) اشاره کرد و یادآور شد: مدارس استثنایی نیز مانند سایر مدارس به شکل فعال در شبکه آموزشی شاد فعالیت داشته است و معلمان این مجموعه بخش عمده ای از آموزش های خود را در بستر شاد به دانش آموزان ارائه می دهند.

وی همچنین به راه اندازی کانال اختصاصی آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه در شاد اشاره کرد و گفت: همکاران و اولیا دانش آموزان با نیازهای ویژه جهت عضویت در این کانال و استفاده از محتواهای مفید آموزشی، توانبخشی، مشاوره ای بارگزاری شده در کانال بکوشند.

نوروزی خاطرنشان کرد: با توجه به دسترسی نداشتن بعضی از دانش آموزان با نیازهای ویژه به آموزش های ارائه شده در بستر فضای مجازی، به دلیل عدم دسترسی به شبکه اینترنت و یا ابزارهای ارتباطی مورد نیاز، همکاران در مدارس استثنایی از نیازهای آموزشی این دسته از دانش آموزان نیز غافل نشده اند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر ادامه داد: در این راستا، ارائه آموزش مجازی در بستر شبکه شاد، تهیه و توزیع بسته های آموزشی مکتوب، تهیه لوح های فشرده آموزشی، فایل های صوتی و در برخی موارد خاص حضور معلم در منزل دانش آموز در دستور کار همکاران مجموعه استثنایی قرار گرفته است.

وی در پایان افزود: شرایط کنونی باعث شد قابلیت های فضای مجازی در امر آموزش و پرورش بر همگان روشن شود و جا دارد در آینده از این پتانسیل قدرتمند در آموزش و پرورش به شکلی بهینه تر و بیشتر استفاده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار