دستور رئیس‌جمهوری در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت؛

ارز کالاهای اساسی به ویژه دارو و نیازمندی‌های اساسی مردم تامین شود

تهران (پانا) - رئیس‌جمهوری در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، بر لزوم صرفه‌جویی همه دستگاه‌های دولتی و نیز ضرورت فروش اموال و املاک مازاد دستگاه‌ها تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۰۴۹۵۶۴
لینک کوتاه کپی شد
ارز کالاهای اساسی به ویژه دارو و نیازمندی‌های اساسی مردم تامین شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، حسن روحانی روز سه‌شنبه در این جلسه همچنین با اشاره به افزایش مشارکت عمومی در بازار بورس، خواستار عرضه بیشتر سهام شرکت‌ها و بنگاه‌های بزرگ در بورس شد.

رئیس‌جمهوری همچنین با اشاره به اهمیت اتمام پروژه‌های بزرگ و نیمه‌تمام، تصریح کرد: باید اتمام پروژه‌های نیمه تمام که از پیشرفت بالای 80 درصد برخوردار هستند، با جدیت پیگیری شود.

روحانی با تأکید بر حمایت بیشتر از حوزه تولید و صنعت، اظهار داشت: در شرایط کنونی تأمین ارز برای کالاهای اساسی به ویژه دارو و نیازمندی‌های اساسی مردم و بخش تولید ضرورت دارد که مسئولین مربوطه باید با جدیت این امور را پیگیری کنند.

در ادامه جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به ریاست رئیس‌جمهوری، راهکارهای مولدسازی دارایی‌ها و اموال مازاد دستگاه‌های دولتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

گزارش وزیر اقتصاد و دارایی درباره راهکارهای اتخاذ شده برای تأمین منابع بودجه سال 1399 بویژه مولدسازی دارایی‌ها و فروش اموال مازاد دستگاه‌های دولتی و نیز واگذاری سهام بنگاه‌های بزرگ اقتصادی بخش عمومی در بورس، در ادامه این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت همچنین رئیس کل بانک مرکزی گزارشی درباره آخرین وضعیت نقدینگی در کشور و سیاست پولی مبتنی بر عملیات بازار باز جهت کنترل نرخ سود و تورم ارائه کرد.

در ادامه این جلسه همچنین گزارش رئیس سازمان برنامه و بودجه در مورد وضعیت بودجه سال جاری و روش‌های تأمین درآمد و صرفه‌جویی در بخش‌های هزینه مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار